2013. október 11., péntek

Képes napló helyett

Az elmúlt hetekben itthon is, és az iskolában is történt néhány olyan dolog, amit szeretnék megosztani veletek, ezért született most ez a bejegyzés. Olyan pillanatok ezek, amikről még nem írtam, mivel egy egész bejegyzést nem akartam rászánni.(Persze nem minden, mert biztos volt még más is, csak most nem jut eszembe.) Azt is mondhatnám, hogy ez egy vegyes vágott, ebből is egy kicsike, meg abból is egy kicsike.

Az iskolában túl vagyunk az ismétléseken, beindult a komoly munka. (Nem mintha az ismétlés nem lett volna komoly.) A környezet megy a legnehezebben, ennyi ismeretanyagot még sosem kellett a gyerekeknek tanulni. Írtam korábban arról, hogy mit találtam ki az erdő szintjeihez, most azt a rajzot mutatom meg, amivel a különböző erdők előfordulását magyaráztam. Idő hiányában nem készült belőle flipbook, pedig tervben volt. A táblai kép annyiban tér el a gyerekek füzetében lévő rajztól, hogy itt még nincsenek a cserjék felrajzolva. (Sajnos arról nem készítettem képet.)







A jutalomkártyák közül péntekenként lehet húzni azoknak a tanulóknak, akik egész héten betartották a mi kis házirendünket. (Sajnos a fiúkat nem nagyon motiválja a dolog.) Volt, aki cukrot kapott, valakinek énekeltünk, és volt, aki hétfőn az asztalomnál tízóraizott.






A szakkörökön élvezetes munka folyik, az elmúlt hetekben könyvjelzőt gyártottunk, mondhatni töménytelen mennyiségben. Külön van a kézműves szakkör az 1-2. és a 3-4. osztályosoknak. Próbálok adott témában eltérő nehézségű munkákat készíteni a gyerekekkel. Az 1-2. osztályosok könyvjelzőjét tavaly az osztályommal is elkészítettem, a sablon a Krokotak-ról származik. A spatulás (mi jégkrémpálcikából készítettük) könyvjelzőhöz Hétalvókánál találtam ötletet. 

.
1-2. osztályosok munkája


A szörnyes könyvjelzőt pedig itt láttam meg. A miénk nem lett annyira mutatós, de nem volt mozgó szemem, ami feldobta volna. A haját fonalból készítettük, az eredeti zsenília drótból van. A gyerekek kedvükre díszíthették, végül ez lett belőle.


Homemade Bookmarks for Kids
Forrás

3-4. osztályosoké




Még szeptemberben részt vettem Maminti játékában, és én lettem az egyik nyertes. Meg is érkezett az ajándék, ami mindenkinek elnyerte a tetszését. Az iskolában a gyerekek csodálkozva jegyezték meg, hogy tényleg létezik Maminti. Pedig ugye, már meggyőződhettek róla korábban.






A lányom hazaért egy 10 napos európai tanulmányútról, (többek között Belgiumban is járt. ) ahonnan nagyon finom  csokit (is) hozott. 







Végre személyesen is felköszönthettük születésnapja alkalmából. A kisebbik tortával és ünnepi vacsorával kedveskedett a családnak. (Nagyon jól tud sütni, főzni, kár, hogy nem ment szakácsnak.) 







A végére hagytam egy kis mosolyogni valót. Többször megfogadtam (aztán sose lett belőle semmi), hogy egy füzetbe összegyűjtöm a gyerekek mondásait, írásait. Most hoztam egy két aranyos melléfogást.


Sorold fel az erdő szintjeit!              - földszint, avarszint, cserjeszint, lombkoronaszint
                                                    - hegycsúcs, félcsúcs, alacsony csúcs

Milyen erdőket ismersz?    -  akácerdő, bükkerdő, fenyőerdő, kakukkerdő

Mit tudsz a mező életközösségéről? A mező állatokkal terített asztal.

Mit tudsz a víz-és vízpart életközösségéről?    - A vizek mellett párás életközösség van.
                                                                   - A vizek mellett sok a szárazföld.

Lombkoronaszint: Itt élnek a madarak, rovarok, de már emlősökből kevesebb van.

Hogyan csoportosíthatod a fákat?   - Van örökzöld és lehullató fa.
                                                   - Van lombhullató és fenyőfa.

Mit tudsz a lombhullató fákról?  Egy idő után lehullajtják a levelet, addig nyugalomban vannak, egy idő után megint felépülnek.





3 megjegyzés:

  1. Jaj Sucika ezek a gyerek tudományos" magyarázatok a kedvenceim!!! Légysziiiii ilyet még írjál! Most ez a lezsibbadt agyamnak annyira jól esett!!!
    Lizának is felolvastam! Azt kérdezte, hogy Sucika tanárnéni aranyos? Nem ad eggyeseket? Mert akkor hozzá is szeretnék járni!" D :))
    Isten éltesse újból a szülinaposat is! Azt a fincsi tortát én is megkóstálnám"!!!
    Jó hétvégi pihenést!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért sajnálom, hogy sose jutott időm, hogy összegyűjtsem őket. Sajnos nem vagyok annyira aranyos, hogy ne adjak egyeset, ha muszáj.Köszönjük az ünnepelttel együtt. Nagyon finom volt, túrós tejszínes, erdei gyümölcsökkel. A cukrászdai elbújhat mögötte. Jó pihenést neked is! :))

      Törlés
  2. Our firm has established itself as the most trustworthy assignment help firm in Australia and globally. Join these thousands of students and achieve high distinction in each and every one of your college tasks. Anyone can attempt writing on your behalf, however, the question is would you pay someone to do it for you without checking their credibility? This is the main reason why most students search for online assignment help over the internet and choose only the most proficient and trusted academic writing experts. So, if you are searching for quality assignment help canada you can find it right here from the local canada Assignment Help experts.

    VálaszTörlés