2013. október 31., csütörtök

A nap fotója : Október - a képek

Szeptember számomra olyan gyorsan elszaladt, hogy csap kapkodtam a fejemet. Az október sem lesz szerintem másképp. (Ne lepődjetek meg, ezt rögtön akkor írtam, mikor a hónap elején kezdtem feltölteni a képeket. Egyébként igazam lett.)

Íme a témák (ami a múltkor lemaradt) :



1. Valami színes
Sokáig kellett a suliban lennünk, majd utána mentem a fogászatra. Ha most azt le tudtam volna fotózni, hogy a kezelés során miket láttam, szép színes lett volna. Így az osztályomban kellett körülnézni, valami színes után, amit eddig még nem mutattam meg. Jó pár évvel ezelőtt (legalább 10) nagyon felkapott volt felénk a szalvétatechnikával díszített gipszkép. Mi is gyártottuk sorba a lányaimmal. Most is van néhány a termemben,  (meghagytam párat, ami a legjobban tetszett) ezek közül választottam egyet (kettőt).








2. Fény
Hol elbújt a nap, hol kisütött. Délben éppen sütött, és ahogy a szekrényemhez mentem a termemben, ez a fényjáték fogadott. Szeretem az ilyen véletlenszerű dolgokat, amik szebbé varázsolják a napomat.






3. Te, ma
Olyan szépen sütött délután a nap, hogy le tudtam magam fényképezni.






4. Mozgásban 
Ma hazajött a lányom. Persze ez nem olyan érdekes, kivéve akkor, ha európai tanulmányi kirándulás után történik, és közben van a szülinapja is. Pontosabban már volt, de csak most tudtuk köszönteni személyesen. Éppen ezért, most különösen vártam, hogy érjen már be az a vonat az állomásra.






5. Délután 
A szombat általában a takarításról, mosásról, no meg egy kis főzésről szól. Ma még egy kis kerti munka is volt benne, így este 7-ig megállás nélkül dolgoztam. Viszont volt, ami inspirált: időnként bementem egy kis nasira. Belga csokoládé Belgiumból. Hát persze, hogy a lányom hozta!







6. 08:00
A reggeli 8 órát "átaludtam", így maradt az este. Biztos nem vagyok egyedül, de este az X faktort néztem. Persze még nem végeztem a vacsora utáni pakolással, így munka közben néztem egy ideig. Mosogatás közben a konyhából léptem ki, hogy kattintani tudjak egyet.






7. Mit láttál ma? 
Szintén mosogatás, késői ebéd után. Olyan szépen sütött a nap, hogy elhúztam a függönyt, hogy kinyissam az ablakot egy kicsit. Akkor láttam meg a rengeteg katicabogarat az ablakon, a falon. Kimentem és mindenütt katicabogár mászott vagy röpködött. A pince ablakánál is volt, no meg a sarokban feltűnt egy darázsfészek. Nem mondom, gyorsan dolgoznak, pár napja még nem volt ott.






8. Sarok, zug
Akár a tegnapi fotó is kerülhetett volna ide, ha megnéztem volna, hogy mi lesz a következő téma. De de nem hallok, se nem látok néha. Így, mivel ma reggel néztem csak meg a témát, megint nem maradt más, mint az iskola. A termünk kedvenc sarka, ide jövünk beszélgetni, ünnepelni a születésnaposokat, és itt húzunk a jutalomkártyákból is. Ha van egy kis szabadidő, itt várnak ránk a játékok is.







9. Rózsaszín
A lányom szereti a körömlakkokat. Mondhatnám, szinte nem telik el úgy egy hét, hogy ne vegyen magának legalább egyet. Én, mint potyautas persze ezt élvezem, mivel hetente más-más színűre lakkozhatom a körmömet. Rózsaszínű is van neki pár darab. (Ez nem az összes, csak az, amit itthon tart.)    :))






10. Kezek
Nem is gondoltam volna, hogy a kezünkből mi minden készülhet. Halloween-re keresgélve találtam ezeket az egyszerű, de mutatós szellemeket. Rajzórán készítettünk is egyet-egyet, ezzel fogjuk majd a termet díszíteni. Majd egyszer megmutatom a többit is. Az a jó benne, hogy pillanatok alatt elkészül.






11. M, mint....
Mancika és Mercike két kis tanítványom az első osztályban. Mercike éppen 1 méter, kicsit beszédhibás, ami nagyon aranyossá teszi. Vagy kis csurkákat visel, vagy csatokkal van tele a haja, vagy mindkettő. A szeme is nevet, nemcsak a szája. Mancika egy kis cserfes  lány, tanítottam már a testvéreit is. Péntekenként környezetet tartok nekik, és ez alkalommal ezzel a kis ajándékkal leptek meg. Az a legjobb a tanításban, hogy valaki mindig rajzol nekem valamit, és ez a legőszintébb ajándék.






12. Lent, alatta
A lányom imádja a lakkokat. Hétvégén begyűjtött egyet-kettőt, a tanácsomra vett egy szép "halloween-i tök" színűt. Gondoltam, kipróbálom. Bár hétvége volt, maradt néhány iskolai munkám. Így a lakkozás után jött a javítás. A kezem, és alatta a javított illetve még javításra váró "cetlik".






13. Néz
Pár napja járt nálunk a fényképész, és készített az osztályokról csoportképet. A hétvégén megmutattam a családomnak is. Mi tagadás, jó kis kép lett. Tetszik. Ezt néztük.







14. Kedvenc hely
Megmondom őszintén, nem nagyon van kedvenc helyem. Legalább is itthon nincs, mivel legtöbbször az ebédlőben tartózkodom, és főzök, mosogatok, vasalok vagy az órákra készülök.Nem hiszem, hogy ezt kedvenc helynek lehetne nevezni. Aztán eszembe jutott édesapám. Amíg élt, mindig egy fotelben üldögélt, és amikor felmentünk meglátogatni őt és édesanyámat, mindig mellé ültem egy székre. 4 éve meghalt, de azóta is az az én helyem, ha fent vagyunk a családommal.






15. Titok
A 20. kérdésre szerintetek melyik a helyes válasz? Szerintem ez soha nem fog kiderülni. Örökre titok marad. Eláruljam nektek? A "b" a helyes.






16. Falevelek 
A kedvenceim.  Tavaly az agykontroll tanfolyamon azt mondták, hogy bizonyos dolgok megszólítják az embert. Ezek szerint engem a falevelek rendszeresen szólongatnak. Ősszel mindig lehajolok egy szép különleges színű falevélért. Most is gyűjtöttem egy párat, rajzórán ugyanis ezek segítségével szeretnék majd valami különlegeset alkotni.






17. "A világ legnagyobb problémája" 
Az alsó tagozatosokkal délután egy vártúrán vettünk részt Szerencsen. Nagyon jók voltak a programok, amiről írtam is külön bejegyzésben. Ami aznap a "legnagyobb problémát" jelentette, hogy kaptunk egy kis ajándékot, de elszámolták, így 1 csokival kevesebb volt a csomagban, mint ahányan mi voltunk. (Persze én hősiesen feláldoztam magam.)







18. Mozdulatlan 
Sokáig töprengtem, hogy melyik képet is tegyem fel ide, mivel a nap folyamán több is készült. Aztán emellett a szép szivárvány mellett döntöttem. Nem vagyok benne biztos, de én úgy tudtam eddig, hogy csak nyáron van szivárvány. Vagy tévedek? Bár most ősz van, vagy nyár? Mindegy. Nagyon szép látványt nyújtott.






19. Egy jó nap
Számomra mindegyik nap jó nap, mert próbálom a szépet megtalálni minden napban. A maiban az volt a szép, hogy ebben a kellemes napsütéses időben elmentünk egyet a kutyánkkal sétálni. Persze előtte volt mosogatás, mosás, tűzifa pakolása.





20. Nyitva
Egy mozgalmas éjszaka után mi más lehetne nyitva, mint egy gyógynövényes teás doboz. Sajnos elkapott egy vírusos betegség, így az éjszakám nagy részét éberen töltöttem és szaladgáltam. Vasárnap egész nap feküdtem és enni sem tudtam, meg nem is mertem. Így maradt a gyógytea. Estére jól be is lázasodtam, de szerencsére hétfőre összeszedtem magam annyira, hogy el tudtam menni dolgozni.






21. Akkor és most
Persze ha előre átnézném a napi témákat, tervszerűen "lőhetném" a képeket, de nem. Néha délután jut csak eszembe, és így marad a szükségmegoldás. A mai naphoz nagyon jól jött volna az első osztályomról és a mostaniról készült csoportkép, de ugye azt egy korábbi témához már beraktam (13-a). Addig addig gondolkodtam, míg eszembe nem jutott, hogy régi és mostani olvasókönyveket teszek fel. Ismerősek valakinek ezek a könyvek? Ebből tanítottam először, immár 25 éve. (No meg tavalyelőtt és tavaly.)






22. Változás
Talán az ősz az az évszak, amit pontosan azért szeretek, mert a természet nagy, látványos változáson megy keresztül. A lányomnak ez a kedvenc évszaka, és szerintem nem csak azért, mert őszi születésű. Ilyenkor az ember elgondolkodik egy kicsit (legalábbis én most éppen ilyen hangulatban vagyok, talán azért is, mert közeledik halottak napja), hogy mennyi változás is történik az életünkben. Gondoljátok végig! Napról napra változunk, ami annyira azért nem szembetűnő. Az évek már jócskán hagynak nyomot rajtunk! Éppen ezért tetszett meg ez a fa, amit egy sétám során láttam. Ezen a változás lépései látszódnak. Van, ahol még zöld, de van, ahol már sárga, vörös. Hát nem gyönyörű!





23. Hogy érzed magad ma? 
Még jó, hogy ez nem a múlt vasárnapi téma, mert akkor siralmas látványt nyújtottam. Ma, mivel nem volt tanítás, nagyon jól éreztem magam. (Kicsit túloztam, mert azért még nem vagyok teljesen fitt, kb 70 %, de azért ez már jobb, mint vasárnap.) A lényeg, próbáltam magam utolérni (ami nem nagyon jött össze), készültem az iskolai feladatokra, és pihentem egy nagyot (rákészültem a délutáni tűzifa pakolásra, ami végül nem érkezett meg).






24. Sötét 
Sajnos, napról napra egyre sötétebb van, akár korán reggel megyünk ki, akár délután. Hol van már az az idő, amikor még fél tízkor a kertben locsoltam? Vagy szalonnát sütöttünk a haverokkal? Megmondom őszintén, amellett, hogy szeretem az őszt, pont ez az, ami miatt nem a kedvenc évszakom. Nyomasztólag hat rám ez a nagy sötétség. Ha belegondolok, hány ilyen nyomasztó nap áll még előttem! Jobb, ha bele se gondolok, inkább nosztalgiázok ezzel a nyári szalonnasütős képpel.







25. Isten hozott!
A húgomtól kaptam pár éve ezt az üdvözlő táblát, amit az osztályával készített. Nem tudom, hogy ez volt-e a prototípus, a lényeg, nekem adta, így karácsony táján ez is kikerül az ajtónkra. Nem a külsőre, mert oda koszorú megy, hanem eggyel beljebb, a szélfogóra.








26. Mélységélesség
Általában minden hónapban van egy fotózási fogalom, aminél én mindig kétségbe esek, hogy mi a fene lehet. De az a jó, hogy így egy kicsit fejlődik a nézőpontunk is, például nekem nagyon bejött a múltkori (aranymetszés -"Rule of third"), készítettem is már így képet. Szóval ez a mélységélesség azt jelenti, hogy valamire fókuszálok, a körülötte lévő dolog pedig homályosabb. Hát ezt sikerült összehozni. Egyébként a remekmű a lányom alkotása, az ötéves osztálytalálkozójukra készítette.







27. Békés: Mitől érzed magad, vagy bármi mást békésnek? 
Általában békés természetű vagyok, és ahogy öregszem, egyre jobban rájövök, hogy nincs értelme szélmalomharcot vívni. Murphey is megmondta: Az idegesség az az állapot, amikor mások hülyesége miatt magunkat büntetjük. No én erről próbálok leszokni. Ha békén hagynak, ha azt teszem, amit szeretek, már békésnek érzem magam és az egész világot. Szeretem a csendet, ami körülvesz, mert az annyira megnyugtató.  Ha meg még víz is van mellette! Legjobban a nyaralásunk alkalmával érzem ezt a békét, amikor lenn vagyunk a Balatonon. Jó lenne ott lakni!








28. Csak neked: Mi az a valami, ami csak neked van, senki másnak nem lehet? 
Itt megint jöhetne a már szokásos család, gyerekek, férj, stb dolgok, ami természetesen csak nekem van. Ez tény, tehát felesleges hangoztatnom. (No és rajtam kívül hányan mondják még ugyanezt?) Viszont: csak nekem van két ilyen görbe kisujjam a családban, a testvéreim közül, amit apukámtól örököltem. Ez tuti! És mi van még csak nekem? Csak nekem lakik a szomszédomban a sógorom (jobbról) és a testvérem (balról), csak nekem szomszédom szemben egy hegy, a kertem végében pedig a temető. (Kicsit morbid, de meg lehet szokni.) Csak a mi utcánk áll 4 házból, és az ötödik közvetlen szomszéd már más településen lakik. Most hirtelen ennyi.






29. Haj
Gondoltam, részletekben fedem fel magam, annál is inkább, hogy semmi értelmes dolog nem jutott eszembe. Aztán nem tudtam a hajamról egy normális képet készíteni. Sebaj. A napokban előkerült az egyik edény mélyéről valami bab féleség. Mint kiderült, díszbab. Hajastul, mindenestül. Na ezt a képet tettem fel a külföldi oldalra, aztán nem tudtam megmagyarázni, hogy ez a kép miért jó oda, hiszen hajnak nyoma sincs. Ki ismeri ezt a kifejezést, hogy babhaj? Mi használjuk, és a Wikipédiában is írnak a fehérbab hajának gyógyító hatásáról.
("Érdekessége, hogy a fehérbab hajának (hüvelyrész) komoly gyógyhatása van. A víz- és vizelethajtó, vesetisztító hatása mellett jelentős az inulintartalma, ezért elsősorban a cukorbetegek részére ajánlott.") 
Ezt próbáltam elmagyarázni úgy, hogy nem is tudok angolul. Szerintem a webfordítóval még mellé is trafáltam, de most már mindegy. Végül visszaírt valaki, hogy most már érti.
Ezek után jöjjön a bab és a babhaj.





30. Nedves 
Az előző napi kálváriám miatt nagyon törtem a fejem, hogy mit is tegyek fel, ami nedves. Aztán estefelé megérkezett a kisebbik lányom barátja. Most találkoztunk először. Mivel borászatnál dolgozik, (no megy amúgy is illik) mi mást hozhatott volna, mint bort. Ittatok már 6 puttonyos aszút? Isteni finom!








31. Mulatság: Boldog Halloween-t! Kényeztetés
Nem tudtam, hogy mit is tegyek ide, mert a téma magyarázatánál egyértelműen a Halloween-t hangsúlyozta ki a játék kitalálója. Aztán nézegettem a képeket, és kiderült, hogy ide más jellegű kép is kerülhet, mivel az a szó, hogy "treat" kényeztetést is jelent. Így jöhet a süti, meg minden egyéb, ahogy azt mások is tették.
Mióta kiderült, hogy csökkentett glükóz toleranciám van (cukorbetegség kezdete), odafigyelek egy kicsit az étkezésre. (Azért nem annyira, mint ahogy kellene, csak úgy a magam módján.) Nagyon édes szájú vagyok, sok dologról lemondtam, de a sütik a gyengéim. Én is gyakran sütök, de az anyósomra is számíthatok, aki most ezzel a reszelt almás sütivel vendégelt meg és kényeztetett el.





Ezzel a végére is értünk októbernek.




Remélem sokan végigcsináltátok, mindenesetre várom a játékosoktól a képeket november 4-ig. Utána sorsolok. Holnaptól pedig hajrá november!


Forrás


6 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ismét nagyon tetszett az összeállítás- a csak nekem felsorolásán jót mosolyogtam, a titkos tesztkérdésen szintén. A két M betűs kislány pedig nagyon édes. :) A kicsin különösen látszik, hogy mindene mosolyog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :))
      Én is várom minden nap a képeidet és a megjegyzéseket. A csak nekem-mel szerintem győztem volna, ha versenyen kellett volna indulni. Igaz, hogy ennyi dolog csak nekem van?A kicsi lány egy tünemény, néha nem is értem, mit mond, de a csurkás frizuráival meg kell enni. :))

      Törlés
  2. Nagyon tetszett minden képed, de még jobban minden sorod! Annyi életigenlés van benne, már ezért érdemes idejönni hozzád! Külön köszönöm a 27. mondatait és az azt követő kisujjast!
    Most pedig megyek és a mai naphoz felteszem a palacsintát, én azzal kényeztettem ma magunkat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, aranyos vagy! Pedig hidd el, hogy sokszor van vacak napom, de akkor is!!!! Igenis meg kell találni mindenben a szépet és a jót! :)))

      Várom én is a képeidet és a kommenteket. Nálunk palacsinta vasárnap volt. :))

      Törlés
  3. Nagyon szeretem a képeidet nézegetni és a hozzá írt mondatokat olvasgatni:)Minden hónapban várom ezt a bejegyzést,remélem még sokáig fogod csinálni! Puszillak:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ezt írod. Hiányérzetem lenne, ha abbahagynám, már annyira hozzátartozik a napjaimhoz. Egy darabig még biztos nem fogom abbahagyni. Puszi. :))))

      Törlés