2013. október 18., péntek

Dobj és rajzolj vagy nyírj: töklámpást!

Mivel Halloween közeleg, az elmúlt hetekben keresgéltem a kézműves szakkörre egy-két dolgot. (Néhányat már mutattam is közülük.) Tudom, hogy ez nem magyar szokás, de lassan elterjed nálunk is. Meg egyébként is: gyerekkoromban a bátyám már töklámpással ijesztgetett úgy, hogy a sötét pincébe hívott le. Nem is hallottunk még arról, hogy Halloween!

Az osztályommal technika órán és a szakkörön is elkészítettük a héten a korábban mutatott sajtos dobozos megoldást. De én azt szerettem volna, hogy többféle variációs lehetőség legyen, ezért gyártottam egy dobókockás megoldást. Ki mennyit dobott, az annak megfelelő elemet készítette el.






És a végeredmény: az osztályom munkája  ( A szakkörön elfelejtettem fotózni.)







Elkészítettem papír alapra is a játékot. Természetesen bármilyen szemformába bármelyik pupilla rajzolható a dobás értékének megfelelően, csak az osztályomnak így könnyebb volt magyaráznom. A fogaknál annyi volt még a "csavar", hogy annyi darab fogat rajzoltak, amennyi a dobás értéke volt. (Kivéve a hatos dobást, mert az egy nyelv lenne, így abból egyet kell csak. De ha fognak szánjuk, akkor lehet hat is. Bár ahogy a végeredményeket nézem, van itt még 7 fog is.)




Mivel az osztályomnak nehezen ment, a szakkörön előbb egy írólapra rajzolták meg a gyerekek a dobott elemeket, majd ezután készítették el színes papírból. Így is volt egy kis kalamajka, de végül mindenki büszkélkedhetett egy saját, papír alapú töklámpással. Itt találtam leírást, a töklámpás készítéséhez, lépésenként.


Drawing Pumpkin Faces Second Step




Ha másféle módon szeretnétek játszani, itt találtok egy újabb megoldást. Ehhez két dobókocka kell, és a szerencsén múlik, hogy kinek készül el leghamarabb a tökfeje. (Csütörtökön ezt is kipróbáltuk. Mivel iparkodtunk az ebédlőbe, elmaradt a fotózás, pedig nagyon jó dolgok születtek.)







Munka közben


Próbáljátok ki valamelyiket, vagy akár mindkettőt! Jó játékot! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése