2013. október 5., szombat

Golyós számoló és társai - házilag

Tegnap még nem gondoltam volna, hogy ma éppen erről fogok írni, gondoltam, megtartom az ötleteket jövőre, majd ha ismét elsős leszek. De ma felzárkóztatón előkerült, mivel az egyik tanítványommal nem tudtam megértetni, hogy ha 48+2=50, akkor 480+20=500.
Szóval: a golyós számológép golyói nemcsak egyet érhetnek, hanem tízet is, és akkor a 480 után jön a 490, majd az 500. Hát..... nem tudom, mennyi vért fogunk izzadni. De talán a számológéppel könnyebb lesz.




Ezért is jutott eszembe, hogy akkor talán most itt a lehetőség, hogy megmutassam, hogyan lehet házilag ilyet készíteni.

Kartonpapír, gyöngyök és zsinór. No meg egy kis mérés, nyírás és fűzés. El is készült az abakuszunk. Ugye milyen egyszerű. (Bár én minden sorba 10-10 golyót tennék.)

Forrás



Az alábbi ötletnek az a zsenialitása, hogy összetekerhető, így kis helyen elfér. Szintén 10-10 golyóval készíteném, hogy műveleteket is tudjunk vele végezni.





Ezen az oldalon találtam rá erre a mutatós kis 20-as számkörhöz használható golyós számolóra. (Láttam több hasonló megoldást is, műanyag alapra, kartonra, hullámpapírra) Zsenília drótra fűzzünk fel színes golyókat, és jöhet a számolás!




A Youtube-on is találtam egy jó megoldást, a 20-as számológolyók elkészítéséhez és használatához. Sajnos nem tudtam beilleszteni a videót, de érdemes megnézni.





Itt pedig minden számhoz külön karkötő készült, amivel a bontást lehet gyakorolni. (Zseníliadrót az alap, de szerintem bármi más is megteszi.)



A 3 bontása

Lejegyzése


Ha pedig már megtanulták a gyerekek a számokat, ezzel a "fogasos" módszerrel tovább lehet gyakorolni a számok bontását. A külföldi oldalról letölthetőek a pólók, már csak csipesz kell és egy fogas.


Forrás

Jó tanulást, jó játékot!



2 megjegyzés:

  1. Szupi! Már csak egy pin gombot kellene valahogy a bejegyzéseidhez varrni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd megkérdezem a lányomat, hogy hogy kell. Gyűjtögetek én ott is. Ha érdekel, priviben elküldöm. :))

      Törlés