2013. szeptember 19., csütörtök

Az erdő szintjei: flipbook és játék

A hétfői bejegyzés véletlenül lett közzétéve, vagy én csináltam valamit rosszul, vagy a technika ördöge tréfált meg. (Szerintem annyira fáradt voltam, hogy nem jó gombot nyomtam meg.) Ugyanis szerettem volna megmutatni a kész munkákat is. Így most még egy bejegyzést szentelek ennek, remélem nem baj.

Kedden elkészültünk a színezéssel, csütörtökre "csak" a nyírás és ragasztás maradt. Mivel esett az eső, ezzel foglalatoskodtunk a tanulmányi séta helyett. Remélem a napokban lesz még jó idő, mert fontos volna, hogy saját szemükkel lássanak erdőt, lépkedjenek az avarban, és szemügyre vegyenek mindent.



Ez az én flipbook-om, de készült néhány kép, munka közben. Éppen óra végére készültünk el, így a csoportkép most lemaradt.










Elhatároztuk, hogy az egyik falrészt erdővé "varázsoljuk", így mindig a szemünk előtt lesz. Aztán majd lesz mezőnk és vízpartunk is.






A gyerekekkel meg is elevenítettük az erdő szintjeit: volt, aki lefeküdt a földre (talajszint), majd leguggolt egy-két gyerek (virágok, gombák, fűszálak az avarszinten), jöttek a kisebb gyerekek (bokroknak, cserjéknek a cserjeszinten), végül a nagyobbak feltartott kézzel (fák a lombkoronaszinten).



Jó móka volt. Remélem, sikerült elsajátíttatni velük ezt a tananyagrészt.



8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó!!!
    Én is megcsináltatom. Éppen ezt vesszük 4-ben.
    Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Azért készült most, mert nálunk is most tananyag. :))

      Törlés
  2. Szuper! Két év kihagyás után újra környezetet tanítok. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Nagyszerű és kreatív, köszönöm szépen a segítséget!

    VálaszTörlés
  4. Jó ötlet. Hol találtad? Vagy te készítetted? Hol lehet az üres, nyomtatható képhez hozzájutni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pedagogusvilag.hu-n találtam annak idején. Próbáltam rákeresni, de nem jött be. Biztos fenn van, keress rá!

      Törlés
  5. Sucika, ez megint nagyon jó anyag! Köszönöm szépen! Használni fogom másodikban. :) Még az erdő megjelenítését is.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm az ötletet, nagyon tetszik! Mi is megvalósítjuk, pont most fogjuk kezdeni ezt a témát.

    VálaszTörlés