2013. szeptember 3., kedd

Felszíni formák és teremdíszítés

Tavaly nagyon sokat küszködtem a felszíni formák tanításánál. Végül a Dombor Dínó lett az, ami alapján sokan megjegyezték a formák  nevét és színét, valamint a rájuk jellemző tulajdonságokat. 

Forrás


A gyerekek tavalyi munkái



Éppen ezért az idén "ő" lett a teremdekorációnk egyik része, persze most még nem végleges, mivel az osztállyal közösen szeretném majd befejezni. Szókártyák és képek kerülnek majd a dínó köré, hogy még szemléletesebb legyen a dolog. A nyomtató segítségével poszterként nyomtattam ki, majd kartonra átmásoltam és befestettem. Krepp papírból van a háttér.







Aminek pedig még jobban örülök az az, hogy pár napja találtam egy nagyon jó kis ötletet, mely még jobban szemlélteti a különböző felszíni formákat. Landform Flipbook-nak nevezte el a készítő, (bár ezt a kifejezést mi más vonatkozásban használjuk) nem tudom, mi lehetne a magyar megfelelője, de nem is az a lényeg, hanem hogy nagyon látványos. Ahogy lapozunk, úgy tűnik szemünk elé a megfelelő felszíni forma rajza és neve, érzékeltetve a magasságot is. Ízelítőül néhány kép, a teljes flipbook itt látható.

  fénykép mountain_zps1df8c6e6.jpg

 fénykép butte_zps8b29dfbb.jpg

 fénykép plain_zpsb4cbbeab.jpg


Úgy gondolom, hogy ezek után nem lesz olyan gyerek, aki mégsem tudná megjegyezni. Legalábbis remélem.


Aki most lesz harmadikos, az gyurmázhat, mint mi tavaly, vagy tépkedhet, de akár meg is eheti a felszíni formákat. A Pinterest-en találtam ezeket az ehető ötleteket. (Sajnos csak egy képnél tudtam rákeresni a forrásra.)

Fun edible way to teach landforms!!


edible landforms-also use peanut butter clay to make landforms

Landforms

IMG_5380
Forrás

És végül ehhez a földtani sütihez mit szóltok? Szintén a Pinterest-ről.

Utálom, hogy adjunk édességet az osztályteremben, de ez egy nagyon vizuális módon tanítani ezt, ha a gyerekek részt vesznek a sütés a Földtani tortát.  Minden réteg a Föld felszíni formák és más dolog, hogy hasznos lenne tanítani.



3 megjegyzés:

  1. Jaj, ezek őrületesen jóóók! De a csudába, elvették tőlem a természetismeretet, mert nálunk negyediktől ezt is felsősök tanítják. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is tetszenek, és hasznosak. Nálunk alsóban mindent mi, alsósok tanítunk. Ez hogy lehet?

      Törlés