2013. szeptember 16., hétfő

Mit tudunk meg a címből és a bevezetésből?

A fogalmazás, szövegalkotás, de még csak a mondatalkotás is sok tanítványom számára jelent nehézséget. (Írtam, hogy azért is választottam a Játék tankönyvcsaládot annak idején, mivel sok a problémás tanulóm. Papírral, vagy papír nélkül.) Az évek során sok szót tanultunk, gyakoroltuk a mondatalkotást, és úgy nézett ki, hogy mennek is a dolgok. A legtöbb gyereknek megy is, de én azt szeretném, ha mindenkinek menne. Lehet, hogy sokat akarok? Tavaly megtanultuk, hogy mit tudunk meg a címből, a bevezetésből, gyakoroltuk, ment is, most mégis úgy néznek rám, mintha héberül beszélnék. Mit lehet tenni? Gyakorolni, de úgy, hogy ne vegyék észre.

A pinterest révén jutottam el arra az oldalra, ahol a szövegfeldolgozáshoz találtam ezeket a kis képeket. De én nem csak arra fogom használni. A héten ezek segítségével fogjuk csoportosítani a címeket, de jó lesz a bevezetésnél tanultak felidézésére is. Ugyanakkor a mondatalkotásnál is hasznos, mert a kérdőszavak segítségével bővíthetjük a tőmondatot. Szóval,  3 az 1-ben. Itt találjátok az eredeti képeket, amit magyarosítottam, kinyomtattam és már be is vetettem. (Ugyanazzal a képpel készült egy "Hogyan?", majd egy "Milyen?" kártya is, mert talán szerencsésebb ez utóbbi a tulajdonsághoz.)





A táblánál a képek alá írtam, hogy a kérdés milyen dolgot kell(ene) hogy az eszünkbe juttasson a címmel és a bevezetéssel kapcsolatban. Ezek most egy jó darabig kint lesznek, hogy mindenkiben rögzüljenek ezek a fogalmak.



A következő fogalmazás órára pedig kinyomtatok majd néhány címet, és azokat fogjuk a megfelelő helyre tenni. Remélem, nem lesz a "Bél Mátyás" helyszín, de még csak időpont sem.




2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a remek ötletet,nálunk idén kezdődik a fogalmazás,biztosan hasznát vesszük majd ezeknek!!!Tudom,majd hova kell jönnöm egy kis játékos tanulás ötletért:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszik. Remélem, ti is hasznát veszitek. :))

      Törlés