2018. január 14., vasárnap

Tátikák

Gyerekkoromban sokat szórakoztunk azzal a játékkal, aminek egy továbbfejlesztett változatát találtam a napokban az egyik külföldi oldalon. A pénteki rajzórára szerettem volna elkészíteni az általam talált magyar nyelvi változatát, de kedves ismerősöm, Bea ismét megelőzött. Bár ő a hóemberest magyarosította, időhiány miatt nem álltam neki az újévi tátikának, hanem kinyomtattam az övét. Köszi ismét, Bejus! ;) 







Mondanom sem kell, a gyerekek nagy lelkesedéssel fogadták, majd kiderült, egy harmadikos kislány gyakran készít ilyet, amivel aztán a napköziben szoktak játszani. 
Hogy más kérdéseket (esetleg tanuláshoz kapcsolódóan is) is tudjanak a tanulók írni, készítettem egy üres verziót.  





A Pinterest-en már korábban is találtam másféle tátikát, de akkor valahogy nem ugrott be a játék lényege, így nem is foglalkoztam vele, de elmentettem az ötletet. Most viszont megmutatom azokat is, hátha megtetszik valakinek valamelyik.



FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS




Végül pedig, ha saját tátikát szeretnétek szerkeszteni, ITT találtok hozzá egy alapot. Ezt én is most találtam.





Ha esetleg valaki a tanítványaival szeretne készíttetni egyet, annak ez az alap lehet segítség, hogy tudják a gyerekek, hogy hová kell írni, vagy rajzolni. Természetesen enélkül is lehet, akkor először meg kell hajtogatni, és utána vissza kinyitva tud a gyerkőc rajzolni vagy ragasztani. 

FORRÁS
Ha tetszik valamelyik ötlet, nyomtassátok ki, és kezdődhet a szórakozás!

Jó játékot, jó tanulást! 





2 megjegyzés:

  1. Ez szuper,megcsinálom nyelvtanra,3.o.:rokon értelmű...ellentétes jelentésű...stb.játszására!Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Que legal esse blog, estou encantada! Estou fazendo textos para alguns blogs gratuitamente, como esse aqui: Concepção de Vygotsky e Piaget acerca da aprendizagem Se puder dar uma olhada, ficaria muito feliz.

    VálaszTörlés