2018. január 31., szerda

Feladatlapok a pénzhasználat gyakorlásához

A héten elkezdtük az elsősökkel a számkörbővítést, és rögtön az elején már akadályokba ütköztünk. Bár vittem be forgalomból kivont 1 és 2 forintosokat, hogy lássák, volt ilyen pénz, csak már nem használjuk, annyi nem volt, hogy mindenki tudott volna azzal dolgozni. Ugyanis a tankönyvükben található játékpénzt elfelejtették kinyírni (kinyíratni) a szüleikkel, pedig egy hete minden nap elmondtam nekik, hogy hétfőre kell a játékpénz. Sebaj, dolgoztunk a táblánál, illetve két-három gyerek egy-egy adag játékpénzzel. Nehezen haladtunk a feladatokkal, hiszen számukra ismeretlen pénzekkel kellett dolgozni.

Éppen ezért hétfő este nekiálltam gyakorló feladatokat keresni, sajnos sikertelenül, mivel magyar feladatlapot nem találtam. De gondoltam, jó lesz oda más ország pénze is, mivel ismerős előttük az euró, több szülő, rokon dolgozik Németországban. Eszembe jutott, hogy korábban mentettem egy olyan oldalt a Pinterest-es mappámba, ahol többféle generáló is található, és emlékeztem egy pénzes ikonra. (Még jó, hogy vizuális típus vagyok!)

Néhány elrontott feladatlap után végre lett 2-3 olyan, amivel elégedett voltam. Mivel korábban a másodikosok is hasonló nehézséggel küzdöttek a százas számkörben, rájuk is gondoltam. Kétféle feladattípust készítettem, de sajnos nehéznek bizonyultak, a gyerekek nem értették meg, hogy mit kell csinálni,  a kettőt összekeverték. Ma reggel ismét generáltam néhányat, de már csak az egyik típusból, amit szép eredménnyel sikerült is megoldaniuk a gyerkőcöknek. Holnapra készítettem még a másikból is, illetve hétfőtől pénzgyűjtésbe fogunk. Majd arról is írok, addig is mutatom a feladatlapokat. 












Ha hasonló témánál jártok, és a Ti gyerkőceiteknek is nehézséget okoz a pénzhasználat, 
nyomtassátok ki ezeket a feladatlapokat, és kezdődhet a gyakorlás!

Jó játékot, jó tanulást!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése