2018. január 16., kedd

Szólabirintus generáló

Az elmúlt évek alatt számtalan véletlennek köszönhetően bukkantam olyan oldalakra, ahol különböző feladatgenerálók voltak. Néhány sikertelen, félig sikerült próbálkozás után legyártottam azokat a feladatokat, amiket versenyeknél vagy csak a tanítványaim "szórakoztatására" használtam fel. 

A legelső, nem is tudom hány éve a Zarb volt, amit letöltöttem a gépre, és Wordben dolgoztam vele, még talán a Win 95-tel. Sajnos a mostani programok alatt nem fut, az újabbakat viszont kemény pénzért lehetne megrendelni. Ezért is álltam neki anno a keresgélésnek, sikerrel.

Az a generáló, amit most szeretnék bemutatni a szólabirintus. (Jelzem, az adott oldalon egyéb generálókat is találtok, csak látogassatok el IDE!)

A "Maze" szóra kattintva jön elő ez a generáló, majd a "Text to layout"-tal jelzett helyre kell begépelni a szavakat. A többi generálótól eltérően ne tegyetek vesszőt a szavak közé, mert azt is berakja a labirintusba, sőt, ha nem szeretnétek hézagokat, akkor szóközt se üssetek! Én használok szóközt, mert a kicsik úgy könnyebben észreveszik, hogy meddig tart egy-egy szó.




Mielőtt elkezdenétek begépelni a szavakat, válasszátok ki, hogy milyen betűtípust, betűméretet és papírméretet szeretnétek, utána ugyanis nem lehet módosítani, csak ha újra begépelitek a szavakat! (Legalábbis én nem tudtam.)



Tehát minden kiválasztva, kezdődhet a gépelés! Arra ügyeljetek, hogy max. 16-os betűmérettel dolgozzatok, mert ha nagyobbat választotok, több lapra kerül a labirintus!
Minél több szót gépeltek, annál nagyobb lesz a labirintus, éppen ezért én max. 12 szót használok a másodikosoknál, az elsősöknél pedig legfeljebb 6-ot.

A "Preview" szóra kattintva láthatóvá válik a generált feladat, amit a "Download" szóra kattintva pdf formátumban tudtok letölteni a gépre.






A letöltés egy új ablakban történik, ahol így néz ki a letölthető, nyomtatható kész feladat.


Ha szeretnétek Ti is egy saját labirintust, látogassatok el ERRE az oldalra és vágjatok bele!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése