2018. január 21., vasárnap

Szóforma feladatlap generáló 1.

Pár napja mutattam azt a feladatlapot, amit szóformának neveztem el, mivel a szavak helyett négyzet és téglalap formák vannak megadva. A gyerekeknek ez alapján kell kitalálni, hogy melyik szó melyik formába írható, vagy ahogy én felvezettem nekik, melyik szó melyik szóformával van letakarva. (A nyitott mondatnál is így magyaráztam a feladatot, hogy ott van a szám, csak letakarták egy terítővel.)
Azóta egy kolléganő írta, hogy ő karakterkódolónak nevezte el pár éve, (és Excellben gyártja őket) gondolkodom, hogy legyen-e az a neve, vagy maradjon a szóforma elnevezés. 

Addig is, míg a névváltoztatáson gondolkodom, mutatom az oldalt, ahol megtaláljátok a generálót, illetve a fényképes segítséget a használatához.






Egyébként ez a feladatlap szinte pillanatok alatt kész van, nekünk csak annyi a teendőnk, hogy begépeljük azokat a szavakat, amelyeket használni szeretnénk. Ezek után választhatunk 3 féle betűtípusból, beírhatjuk a feladat utasítását, majd a "Create worksheets" gombra kattintva a program el is készíti a feladatlapot. 





Ezt utána lehet nyomtatni, vagy menteni a gépre. 
Ha többet szeretnénk egy alkalommal készíteni, akkor a "Reset" gombra kattintva törölhetjük a szavakat, és kezdhetjük az újak begépelését.





A generáló hátránya, hogy nem ismeri az ékezetes betűket, ezért ékezet nélkül kell a szavakat beírni! Mentés után a Paint-ben én még szoktam rajta javítgatni egy kicsit, kitörlöm a szavakat és újragépelem helyesen, illetve segítségképpen meghúzom a "vastag vonalat", ami nem a feladat része.




Kolléganőm elmondta, hogy ő az ékezeteket kiteszi, én arra gondoltam, hogy azokat is lehetne egy kisebb négyzettel jelölni, így kapnának a tanulók egy kis plusz segítséget, de nekik kellene beírni. Az az igazság, hogy az osztályomnak ezzel nem volt gondja, így nem is töltöttem vele az időt, de problémásabb tanulóknál ez nagy segítség.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése