2014. szeptember 20., szombat

Érik a szőlő...- "szüret" kreatívan

Annyira, hogy a héten beindult felénk a szüretelés. Nem tudom, ki hogy van vele, de ha őszi munkák közül kellene választani, én ezt választanám. Általános iskolás korunkban jártunk a Tsz-nek szüretelni, ami nagyon jó dolog volt. Összekovácsolta az osztályt, egészséges versenyszellemet alakított ki, és megtanított arra, hogy ha dolgozunk, akkor abból pénz lesz. 

Már nem emlékszem, hogy mennyit fizethettek egy-egy teleszedett ládáért, de nem is ez a lényeg. Szóval szeretem azt őszt, és a szüretet, aminek minden évben a szemlélője vagyok, mivel szemben velünk is az van. Szeretném az osztályomat is elvinni egyszer, hogy lássák közelről ezt a munkát. Addig is míg erre várunk, gondoltam,  rajzórán legyen a témánk a szőlő. 





Nagyon sok jó ötletet találtam a neten, de figyelemmel kellett lennem az osztályom (osztályaim) képességére. Így egy egyszerű munkadarabra esett a választásom, melynél ki-ki maga dönthette el, hogy milyen technikát alkalmaz: fest, ragaszt vagy nyomdázik dugóval. 11 dugót vittem, és izgultam, hogy elég legyen, mert én biztosan azt választottam volna. Lehet, hogy nehéznek találták, végül 2 gyerek ragasztott, a többiek festettek. Nem baj, majd máskor próbáljuk ki a dugót.


A szőlőhöz a képet ITT találtam.






Ez a kép adta az ötletet a dugós megoldáshoz. Az eredeti ujjfestéssel készült, de én úgy gondoltam, hogy a dugó tisztább megoldás lehet.

Forrás


Találtam még egyéb jó kis ötleteket is, amit nem tudok megállni, hogy ne mutassam meg. Így egyúttal magamnak is megőrzöm, és talán jövőre ezek közül készítünk majd el valamit.


Szőlő manó (Ha előre tudom, hogy nem fognak nyomdázni, inkább ezt vittem volna. Körformám van hozzá.)

Forrás




Szőlő ceruzanyomdával (de fültisztítóval is jó lehet)




buborékfóliából...


Forrás



hullámpapírból...

Forrás


vécéguriból...


Forrás



... végül tojástartóból.


Forrás



Ezek után jöjjenek a mi munkáink, illetve egy-két kép a készítés folyamatáról:







Mivel óra után úszni mentünk, nem volt időm, hogy szépen elhelyezzem a munkákat, így csak gyorsan felraktam, ahogy a gyerekek hozták. De azért így is szép. Ugye?





2 megjegyzés: