2014. szeptember 30., kedd

1, 2, 3 -Tanító néni, azt hogy kell?

A múlt héten matek órán elkezdtük a számok írását. Megtanultuk az egyet, kettőt, majd tegnap a hármat. Nagy lelkesedéssel dolgoztunk a feladatokon, számoltunk, raktuk a korongokat, írtuk a számokat. Pontosabban fogalmazva, nem mindenki írta, mert mikor éppen az egyik feladatnál a kettes szám írása jött volna, az egyik gyerek megkérdezte: Tanító néni, azt hogy kell? Majd egy másik gyerek az egyes írására nem emlékezett. Pedig a kis versikét is megtanultuk hozzá, úgy, ahogy négy éve is. 
Mit lehet ilyenkor csinálni? Megmutatni, aztán másnapra keresni olyan feladatokat, amivel tovább lehet gyakorolni. Szerencsére nem az interneten kellett lógnom, hanem a DVD-im között bogarásztam. Bár nem tudom, melyik a szerencsésebb, mivel több DVD van tele ilyen feladatokkal, és míg átböngészem eltart egy kis ideig. De ugye 4 év hosszú idő, nem emlékszem, hogy mi mindent találtam akkor. Keresgéltem a forrás után, kisebb nagyobb sikerrel. Éppen ezért, ezúton szeretném megköszönni minden feltöltőnek a megosztást, függetlenül attól, hogy tudom-e a forrást jelölni, vagy sem. Nagy segítség a mindennapi munkában. 

Jöjjenek tehát a feladatok.

Számjegyek írásának gyakorlása. Rákerestem a Google segítségével: 1, 2, 3. Rengeteg oldal bejött, válogathattok kedvetekre. 



  


Sikerült egy kiadványt megtalálnom. Ebben is van jó pár feladat.

FORRÁS




FORRÁS

Színezz a számoknak megfelelően! (Nem is gondolnátok, hogy milyen nehéz egy-két tanulónak. Onnan tudom, hogy ma ezt mi is megcsináltuk. )

FORRÁS


Vannak olyan feladatok, melyekkel más volt a készítő terve, én viszont a saját problémánk megoldásához használtam, illetve fogom használni. 

Bizonyára itt sorban kellene tovább írni a számjegyeket, mi viszont még csak háromig ismerjük. Éppen ezért úgy módosítottam a feladaton, hogy folytassák ennek a 3 számjegynek az írását. Ez is nehéz feladat: figyelni kell a tekergő fonalat, mert csak azokra a gyöngyökre szabad a számokat írni, melyek fel vannak fűzve, és ugye a sorrendet sem szabad eltéveszteni. (Azt már nem is mondom, hogy bizony néhány hármas "átalakult" E betűvé, vagy repülő madárrá.)


FORRÁS


Holnap is megoldunk az előzőhöz egy hasonlót. Folytatjuk a virágok rajzolását és a számok írását. (Az eredetin nem voltak számok, azt csak én gondoltam tovább.)




Mivel itt utasítás sincs, szabadon ötletelhetünk. Mi először majd megszámoljuk, hogy mennyi cukorka van egy-egy üvegben, és számmal bele is írjuk. Ez után kétféle feladat jöhet: Kitesszük a relációs jeleket az egyes üvegek közé, vagy éppen úgy egészítjük ki a cukorkákat, hogy minden üvegben 3 (ugyanannyi) legyen. Mivel a relációs jel gyakorlására nem volt még csak 1-2 feladat eddig, így mi az előbbit fogjuk vele gyakorolni.




Remélem, holnap már nem lesz gond ezekkel a számokkal, hiszen jön a négy!



2 megjegyzés:

  1. :) Látom a nehézségek ellenére a lelkesedésed a régi. Ilyen egy igazi tanító néni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzsi! 26 év után az ember nem tud megváltozni. Így csináltam eddig is, ezután is így lesz, csak aludni alszok kevesebbet. :))

      Törlés