2014. szeptember 25., csütörtök

Bagoly és levélmanó készítése igazi levelekből

Nagyon szeretem az őszt, a különleges színekben pompázó faleveleket. Gyakran fordul elő velem, hogy útközben lehajolok egy falevélért, mert "megszólít". Bagolymániás is vagyok, és úgy látom, itt a virtuális világban ezzel nem vagyok egyedül. Ezt pedig onnan tudom, hogy úton-útfélen baglyos dolgokba "botlok". Hogy mi köze a levélnek a bagolyhoz? Mindjárt elmondom.
Bár nagyon sok lementett ötletem van mindenféle témában, mégis találok még jobbat, ötletesebbet, egyszerűbbet, éppen az osztályom képességeinek megfelelőt. Így jártam még a múlt hét előtt, amikor egy aranyos baglyos megoldást láttam a Facebook-on. Rögtön tudtam, hogy EZT fogjuk elkészíteni a gyerekekkel.

Forrás


Aztán a múlt héten kézműves szakkörön a húgom egy aranyos levélmanós mobilt készített, kartonból. A mobil Valika kincseiből való, és ahogy már máskor is előfordult, a sablon mellett kivágott sapkákat és fénymásolt fejeket is rejtett a boríték. Köszi Valika! ;)






Komoly dilemmába estem, mert mind a kettő annyira tetszett. De végiggondoltam, hogy a múltkori papírtépés is milyen nehezen ment, így nem mertem belevágni egy levél kinyírásába. Annak viszont nem láttam értelmét, hogy én készítsem el helyettük. Aztán ahogy egy szőlőlevélre esett a pillantásom, rögtön megvilágosodtam. Készítsük el a levélmanót igazi levélből. 

Este elkészítettem mindkét munkadarab prototípusát. (Van a bagolynak füle is, csak másnapra kicsit összement, illetve a mágnes is eltakarta, amit csak itthon vettem észre.) Másnap a gyerekek választották ki, hogy melyiket szeretnék elkészíteni. Jó döntés volt a kétféle megoldás, mert mindenki azt választotta, amiről úgy gondolta, el tudja készíteni. Az elsősök inkább a levélmanót, a másodikosok pedig a baglyot. Óra végére sikerült is elkészülnünk, és rendet is raktunk. Bár javasoltam, hogy 2-2 levélből is készülhet szárny, és meg is mutattam, hogy kell felragasztani, végül mindenki megelégedett 1-1 levéllel.




Ugye milyen jól néznek ki?





Ha valaki az eredeti ötlet alapján papírból szeretné elkészíteni a mobilt, itt vannak hozzá a sablonok (ez a kisebb levél és tartozékai), illetve a fejek kétféle méretben, hogy nektek is kevesebb dolgotok legyen. (A fejek A4-es papírra készültek. Remélem használható lesz. Mi nyírás után átrajzoltuk a manó szemét, orrát és száját, így még szebb lett.)






Remélem nektek is tetszik és el is készítitek. Jó kreatívkodást!



4 megjegyzés: