2012. szeptember 3., hétfő

Képes napló 11.

Nagyon szégyellem magam, de az utóbbi két hétben úgy el voltam havazva, hogy csak a munka, és a munka, no meg egy kis munka. Azt vettem csak észre, hogy elmúlt este 10, ideje menni lefeküdni. Így aztán arra sem volt időm, hogy a szép pillanatokat keresgéljem, de ha esetleg volt is, nem volt gép a közelben, hogy megörökíthettem volna. 
Így, bár két hétről kellene, hogy beszámoljak, nem sok minden adódott. (Persze a munkán kívül. De kit érdekel egy nagytakarítás, vagy a mosogatás?)


Augusztus utolsó hétvégéjén (aug. 24-26. között) megrendezésre került Szerencsen az 5. csokifesztivál. És bár programban nem volt hiány, az idő szűkössége miatt csak vasárnap délután mentem be, szétnézni. Utólag nagyon sajnálom, mert változatosabbnál-változatosabb programokban lehetett részük az ott lévőknek. 



Na és persze, csokik és különböző édességek tömkelege ... .Volt... kerek csokoládé, a szögletes csokoládé, a hosszú csokoládé, a rövid csokoládé, a gömbölyű csokoládé, a lapos csokoládé és minden olyan csokoládé, amit csak készítenek a világon, de legalábbis a környéken. Még Gombóc Artúr is itt volt.





A lányaimat megkérték, hogy segédkezzenek a divatbemutatón. Az egyikük az "öltöztetőnő" volt, a másik a "manöken". (Végül is én miattuk mentem be, de korábban érkeztem, így szét is néztem, utána pedig maradtunk egy kicsit.) A lányok az Envy Fashion, a fiúk pedig a Herczeg FérczMűvek 2012-es őszi kollekciójának darabjait mutatták be. 






Hétfőtől az iskola volt a középpontban, értekezlet, teremdíszítés, pótvizsga, tankönyvosztás, továbbképzés. Végre minden a helyére került, bár újabb ötleteim vannak, amit rövidesen meg is valósítok.






Tantestületünk részt vett egy 30 órás tanfolyamon, Pedagógiai grafológia címmel. 
Hallottam már a grafológiáról  korábban is, (egy ismerősöm jó pár éve járt ilyen iskolába) és tudom, hogy mostanában divat a cégeknél grafológus alkalmazása, de hogy ennyire minden kiderül egy emberről, az eszem ágában nem volt. Nagyon érdekes volt, az előadó nagyon sok dolgot megmutatott, hogy mit kell figyelni. Én megfogadtam, hogy soha többet kézzel írott papírt ki nem adok a kezemből. Egy nyitott könyv lehetek egy grafológus számára.






Pénteken elbúcsúztunk nyugdíjba menő kolléganőnktől. Ő a második, akinek egy kis albumot készítettem, az évek során készült fényképekből, néhány verssel, és idézettel kiegészítve.  28 évet dolgozott velünk.






A hét folyamán megérkeztek a könyvek, amit rendeltem innen-onnan.  Már el is kezdtem őket olvasni, hogy mire a tananyagban odaérünk, tudjam, hogy melyek a borsodi mondák. Kedvencem : A monoki bableves. (Persze, hogy Monokról származom.) Hallott már arról valaki, hogy Mátyás király Monokon is járt? Legalábbis a monda szerint.






A lányom hívta fel a figyelmemet a Rukkola.hu oldalra. Könyveket lehet rá feltölteni, ha más szeretné, elhappolja, ezután kell nekünk postázni, majd cserébe 3 könyvet lehet választani mások ajánlatából. Mindezt  már ingyen, mivel a postaköltség a feladót terheli. Két könyvre tettem így szert, még 1 lehetőség van a tarsolyomban. A lányom 6 könyvet happolt. (Sajnos volt egy illető, aki odaírta a könyv mellé, hogy személyes átvétellel. Nem tudom, hogy állna az ő szája, ha hozzánk kellene neki leutaznia.) 
Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, klikkeljetek  ide! Érdemes.  






 És végül: A hétvége süteménye a Budin de pan. Limaránál találtam egy receptet, ami alapján készítettem. Legközelebb kevesebb cukrot fogok beletenni, mert nekünk a nála leírt cukorral egy kicsit édes lett. Az benne a legjobb, hogy szikkadt kenyérből készül, ami nálunk gyakran előfordul. Próbáljátok ki ti is!




Ennyit az utóbbi két hét történéseiből, remélem, legközelebb hamarabb jövök a kis beszámolómmal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése