2017. február 15., szerda

Domborzat flipbook

Pár éve, még az előző osztályomnál keresgéltem olyan kreatív megoldásokat, ami megkönnyíthetné a felszíni formák megjegyzését. Mert hiába tanulták ők azokat a számukra értelmetlen mondatokat, nem tudták úgy elmondani, ahogy azt kellett volna. Kemény harcot vívtam velük, de a sokféle feladatlap, és kreatívkodás végül meghozta az eredményt. (Bár nem tudom, ha most a felsős kollégát megkérdezném, neki is ez volna-e a véleménye.) 

Néhány napja az egyik közösségi csoportban megkért egy kolléganő, hogy segítsek neki néhány instrukcióval, mert érdekelné annak a flipbook-nak az elkészítése, amit ajánlottam anno az egyik posztban. Sajnos a forrás már nem él, így gyorsan készítettem egyet, és közben arra gondoltam, írok róla egy bejegyzést, és megmutatom mindenkinek. 

Íme az ötletadó kép: 




És akkor lássuk a flipbook-ot, lépésről lépésre!
3 db írólapot hajtottam ketté a képen látható méreteknek megfelelően ( 5 cm, 6,5 cm és 9 cm-nél. Utólag tuti, hogy a másodikat 7 cm-nél hajtanám, mert akkor minden sáv egyforma széles lenne, de megmondom őszintén, ezt csak szemre hajtottam, és utána mértem meg a hosszukat.)





Így néz ki, miután egymásba illesztjük a lapokat:




Tűzőgéppel összetűztem, és ceruzával a meghajtott lapokra rajzoltam egy hegyet, ...




... majd miután lapozgattam, minden egyes lapon kiegészítettem a formát a megfelelő magasságra, és kiszíneztem a domborzati formának megfelelő színnel.






Az utolsónál húztam egy kék vonalat, az jelképezi a tenger szintjét, az alatta lévő részt pedig beszíneztem sötétzöldre, ezzel jelezve a mélyföldet. 




Ha elkészültök vele, célszerű ráírni minden oldalra a megfelelő felszíni forma nevét, esetleg a magassági számokat is, sőt, akár egyéb információkat is, ahogy annak idején az erdő flipbook-nál csináltuk a gyerekekkel. 
Sajnos annyi időm nincs, hogy ezt én most megcsináljam, de ami késik, az nem múlik. Viszont akinek tetszik az ötlet, az készítse el, biztosan eredményesen tudja majd használni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése