Korábban már írtam, hogy nehéz a környezet, így újabb módszereket vetek be a tanulás érdekében. A kooperatív tanulási technikával próbálkozom. Nem tudom, melyik ez a módszer (próbáltam megkeresni, de feladtam), a lényeg, hogy a tegnapi napra készítettem két táblázatot, és órán csoportokban dolgoztuk fel az anyagot.
2015. szeptember 30., szerda
2015. szeptember 29., kedd
Minyonos sarokkönyvjelző
Minyon lázban égünk. Pontosabban most kezdünk lángra lobbanni, ugyanis csütörtökön megyünk moziba, ahol a Minyonok című filmet fogjuk megnézni.
Korábban találtam a Pinterest segítségével egy sarokkönyvjelzőt, így gondoltam, ez jó beugró lesz a film előtt. 1 óra alatt el is készültünk, könnyen lehet hajtogatni, így beindulhat otthon a sorozatgyártás.
2015. szeptember 28., hétfő
Környezetismeret 3. osztály: Gyógynövények, gyomnövények
Küzdünk a környezetismerettel (is). Sok az anyag, nehéz, "héberül" van megfogalmazva.
Régen azt mondták, könnyű a falusi gyerekeknek a környezetismeret tantárgy, mivel kimehet a rétre, a határba, vagy a baromfiudvarba, láthatja, megfoghat mindent, amiről tanulnia kell. Mára ez megszűnt. Ki járkált ugyanis a nyári szünetben a réten, vagy a szántóföldön, esetleg az erdőben? Ki figyelte meg a növényeket, állatokat, mint mi annak idején? Sajnos senki. Pontosabban néhányan közölték, hogy ők már szedtek szét legyet. Nem tudom, ennek örüljek-e?
2015. szeptember 27., vasárnap
Kártyajáték: Nálam van..., kinél van...
Valami hasonló lehet annak a játéknak a neve, amivel bármilyen osztályban bármit lehet gyakorolni. Korábban találtam már a Pinterest-en olvasáshoz, nyelvtanhoz, matematikához, de el tudom képzelni környezethez, énekhez is. No és természetesen angol tanulásához. Ahhoz egyszerűen csak ki kell nyomtatni, és már kezdődhet is a játék.
Dominó a műveletek gyakorlására
Az idén ismét Apáczais matematika tankönyvből tanítok (sajnos). Azért sajnos, mert a tanítványaimnak valahogy sok, nehéz. Legalábbis erre a következtetésre jutottam, az eltelt idő alatt. Persze a feladatok között nagyon sok olyan is akad, ami nekem tetszik, látom benne a játékosságot, de valahogy a gyerekek csak a tankönyvet látják, a sok-sok feladattal. Éppen ezért próbálom a tankönyv feladatait közelebb hozni a gyerekekhez.
Hajtogatós, "mozgó" képeslap: Itt a nyár!
A könnyebb visszakeresés érdekében nem akartam egy bejegyzésbe tenni az összes nyári élményhez kapcsolódó dolgokat, főleg azért, mert ezt még nem mutattam eddig. Technika órára vittem az ötletet, mivel itt nyírni és ragasztani is kellett a színezés mellett. Viszont annyi idő elment vele, hogy végül 3 óra alatt (1 technika és 2 rajz) készült el.
Forrás |
Rajzórán készült: Nyári élmények
Tudom, hogy már mindenki túl van ezen a témán, bevallom, nem gondoltam, hogy annyira elfoglalt (túlterhelt) leszek, hogy éppen a blogolásra nem lesz időm (energiám). De sajnos így lett. Bár sorolhatnám, hogy még mi mindenre nem volt időm, de akkor kiderülne, hogy milyen rendetlen háziasszony vagyok.
Ma viszont van egy szusszanásnyi időm, így gondoltam, gyorsan pótolom azokat a bejegyzéseket, amelyek megírása tervben volt.
2015. szeptember 10., csütörtök
Játékos feladatok matematika órára 100-as számkörben
Két hete járunk iskolába, de valahogy az én kis harmadikosaim még mindig nem rázódtak vissza a tanulásba. Hol házi nincs, hol felszerelés, néha meg egyszerűen ki lehetne rájuk írni, hogy "csak a teste". A szülők is panaszkodnak, néhányan már agyon akarják ütni a gyereküket. Persze én nyugtatgatom őket, de én sem tudom felfogni, hogy mi lehet ennek az oka.
2015. szeptember 2., szerda
Szuperhős igazolvány, matricák, egyebek
Tegnap nálunk is, mint mindenütt az országban elkezdődött az új tanév, mindenki örömmel üdvözölte rég látott osztálytársát. (Nem utolsó sorban engem is. :))) Az évnyitó után bementünk a tantermünkbe, ahol rögtön észrevették az új dekorációt. A gyerekek keresgélték magukat a különböző tablókon, olvasták az ajtófeliratot, látszott rajtuk, hogy izgatottan várják, hogy megtudják, mit tartogatok az idén számukra.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)