2017. szeptember 12., kedd

Reggeli beszélgetőkör 6. Testrészek

Soha nem gondoltam volna, hogy a mozgásfejlesztés és az olvasás - írás között milyen szoros összefüggés van, míg egyszer régen nem olvastam erről egy cikket. Azóta erre is odafigyelek, és bár igyekszem minden egyéb területet is fejleszteni, úgy érzem, kevés idő jut rá. Aztán, ha később egy gyereknek nehezen megy valami, mindig arra gondolok, hogy több időt kellett volna rászánni az adott terület fejlesztésre. De mikor? Így a reggeli beszélgetőkörbe néha ilyen fejlesztéseket is bele fogok csempészni.

Kezdem a testrészek megnevezésével, már csak azért is, mert az Ugróiskola előkészítő munkafüzet is tartalmaz néhány írásbeli és mozgásos feladatot egyaránt.

1. Hetes megszámolja a tanulókat, megbeszéljük a napokat, az időjárást.

2. Tanulunk egy mondókát, amit mozgással kísérünk. (Ha jól emlékszem a "Mozdulj rá!" c. könyvben találtam régen.)


 "Itt a szemem, itt a szám, 
  Ez meg itt az orrocskám (mutatás szemre, szájra, orra)
  Jobbra-balra két karom,
  Forgatom, ha akarom.         (jobb és bal kéz emelgetése, forgatása)
  Két lábamon megállok,
  ha akarok, ugrálok."        (lábak ütögetése, ugrálás)

3. Milyen testrészeink vannak? Mutassuk és nevezzük meg!

4. Játék: Fogd meg a legyet! ( Itt a meleg, itt a nyár, ... 72.o.)
Egy gyerek a légy, aki odamegy valakihez és megérinti valamelyik testrészét. A megérintett gyerek megnevezi azt a testrészt, majd azt mondja: hess! Ekkor a "légy" másik tanulóhoz száll.

Én annyit fogok módosítani a játékon, hogy ha a tanuló jól nevezte meg a testrészét, ő lesz a légy, és ő "száll rá" egy másik társára.






1 megjegyzés:

  1. Jó információ, köszönöm az író felé. Mostanában nem ért egyet a tapasztalataimban, de közösen a tényleges hatékonyság és a fontosság valójában elképesztő. Sok köszönet még egyszer, valamint a legjobb szerencse!
    kreatív ajándékok

    VálaszTörlés