2017. szeptember 3., vasárnap

Gólyatábor 1. nap

Idén, az óvodások iskolába történő  könnyebb beilleszkedése érdekében 2 napos gólyatábort szerveztünk, melynek lebonyolítására a héten került sor. A korábbi posztokban azért szerepelt annyi sok méhecske, mert arra gondoltam, hogy a méhecske köré építem fel a napot. És ugye ebből következett az, hogy az ajtódísz, a szülinapi tabló és a magatartásértékelő is méhecskés legyen.
Mindkét napon 3 órát töltöttek a gyerekek az iskolában, és én ez alatt az idő alatt próbáltam bevetni minden fortélyomat, hogy a lehető legélvezetesebbé tegyem számukra a napot.
Sikerült, hiszen 2 tanuló, akik még reggel azt mondták, hogy nem akarnak iskolába jönni, már a nap végén közölték, hogy klassz dolog az iskola, és a szülőktől is pozitív visszajelzések jöttek.

És akkor nézzük, hogy mi történt az első napon:
Miután körbejártuk az iskola minden helyiségét, és fogócskáztunk egy kicsit az udvaron, visszamentünk a terembe. Először "A telhetetlen méhecske" mesét vetítettem le, majd beszélgettünk egy kicsit, és ekkor mondtam nekik, hogy mi is olyan szorgosak leszünk, mint a kis méhecskék. 







Ezután megkértem őket, hogy rajzolják le, mi tetszett nekik a meséből, majd ezt követően többféle mézet kóstoltunk és mézes kenyeret ettünk. (Az egyik anyuka meg is lepődött a fényképek láttán, hogy miért nem azt az ennivalót eszi a gyereke, amit ő csomagolt neki.)






Később kimentünk az udvarra, ahol méhecskés fogócskát játszottunk (sima fogócska, csak a fogóra azt mondtuk, hogy ő a méhecske), majd mindenki méhecskévé vált, és kedvére röpködött, mikor azt mondtam, hogy süt a nap, majd a gumikhoz szaladtak, mikor azt mondtam, hogy esik az eső. (Ezt a játékot én találtam ki, bár bizonyára más is játszik hasonlót. Névadás alatt áll a dolog, mivel másnap már kérték, hogy játsszuk ezt a játékot.)



Visszatérve a terembe egy kis méhecskés feladatlapot oldottak meg a gyerekek, majd az igazgatóhelyettes kolléganő egy kis gitáros énekléssel, daltanulással színesítette a napot.







Végül egy egyszerű, de mutatós kis méhecskét készítettünk, amit haza is vittek a gyerekek, a sejtekre készült rajzok pedig már a faliújságot díszítik.






 A feladatlapot itt találtam, a következő napokban a többit is megoldjuk majd.

FORRÁS


Az egyszerű méhecske ötlete innen van, ITT pedig a sablont találjátok meg hozzá.

FORRÁS

Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, tartsatok méhecskés napot, vagy oldjátok meg a feladatokat, esetleg készítsetek méhecskéket!

Jó játékot, jó tanulást, jó kreatívkodást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése