A csütörtöki beszélgetés alkalmával kiderült számomra, hogy a gyümölcsökre célszerű még egy órát (vagy több?) szánni itt a tanév elején, mivel az almaszedés, szőlőszüret, dióverés épp most aktuális. Így jöjjön egy újabb gyümölcsös reggeli. Aztán lesz még szüretelős, dióverős.
2. Érzékelőzacskókba egy almát és egy banánt teszek. Kézbe veszi mindenki, és tapogatás alapján próbálja kitalálni, hogy mi lehet benne. Aki tudja feláll. Miután körbeért, megmondja valaki, hogy mi volt a zacskókban.
3. Hol terem az alma? Hol terem a banán?
Gyümölcsök csoportosítása: hazai gyümölcs, déligyümölcs
4. Minden tanuló húz egy kis képet, és annak megfelelően, hogy mit húzott áll a hazai vagy a déligyümölcsök csoporthoz.
5. Dal éneklése (gólyatáborban már megtanultuk): Alma, alma, piros alma ...
Alma, alma, piros alma odafönn a fán.
Ha elérném, nem kímélném, leszakítanám.
De elérnem nincs reményem, várom, hogy a szél
azt az almát, piros almát lefújja elém.
De elérnem nincs reményem, várom, hogy a szél
azt az almát, piros almát lefújja elém.
A kolléganő elmondta, hogy a dalkörösök további versszakokat is kitaláltak még, így lehet körte és sárga, dió és barna stb. gyümölcsökkel is énekelni.
FORRÁS |
FORRÁS |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése