Végre egy olyan téma, ami szinte mindenkinek sikerül első nekifutásra! Tanulva a vonalzóval történt incidensünkből, úgy csináltam, mintha soha nem beszéltünk volna még erről a témáról, vagyis a kályhánál kezdtem a magyarázatot. Szerencsém volt, mert azért akadt egy-két gyerek, akire az újdonság erejével hatott, amit mondtam. Bár az is lehet, hogy tavaly éppen hiányzott azon a néhány napon, amikor erről tanultunk.
A tankönyvi feladatok mellé kerestem még néhány feladatlapot, vittem be tükröket, és annak segítségével kerestük a szimmetriatengelyeket, illetve a logikai lapok segítségével játszottunk is egy jót. Így aztán merem remélni, hogy mindenkiben rögzültek a dolgok.
Az interneten számtalan feladatlapot lehet találni (elég ha csak begépelitek: symmetry activities), én most azokat mutatom, amelyeket mi megoldottunk.
Az egyik nap a logikai készlet segítségével játszottunk. Két tanuló kapott egy logikai készletet. Az egyik gyerek kirakott egy alakzatot a sima elemekből, társának a vonalzó túloldalára kellett tükröznie azt a lyukas elemek segítségével. Utána cseréltek. Pár percet vett igénybe a játék, de nagyon jól szórakoztak a gyerekek. Kár lett volna kihagyni!
Ha tetszik az ötlet, próbáljátok ki ti is!
Jó tanulást, jó játékot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése