2018. február 3., szombat

14 az 1-ben feladatgeneráló

Kicsit meglepő a cím, de bevallom őszintén, nem tudtam olyat kitalálni, ami pontosan utalna ennek a feladatgenerálónak a funkciójára. Itt ugyanis miután begépeltük a szavakat, a program készít nekünk egy szókeresőt, összekeveri a szavak betűit, így generál egy újabb feladatlapot, vagy éppen kihagy néhány betűt, és az alapján kell a szót kitalálni, aztán betűrendbe szedéshez is ad egy újabb oldalt, illetve szómagyarázathoz, mondatalkotáshoz és még számos dologhoz készít egy-egy feladatlapot. Mi döntjük el, hogy mit szeretnénk, és az alapján tesszük a pipákat a megfelelő négyzetekbe. A többi a generáló dolga.
Keresztrejtvényt is készít elvileg, de valahogy nekem nem sikerült, mert akkor azt írta ki, hogy az oldal nem működik. De ne legyünk nagyravágyók, keresztrejtvény készítéséhez is van egy jó kis generáló(m), majd megmutatom azt is.

Egyébként néhány hete találtam rá, és a foglalkozásokhoz készítettem vele feladatlapokat. Mivel most elsős és másodikos tanulókat tanítok, így csak a szókeresőt és az összekevert betűs oldalakat használtam, ugyanis a mondatíráshoz az elsősök még kicsik, és bár a másodikosok sokszor kapnak olyan feladatot, hogy írjanak a szavakkal mondatokat, ők a vonalas füzetet használják erre a célra. Meg egyébként is, kicsit unalmas lenne, ha mindig ugyanazokkal a szavakkal találkoznának a gyerekek, bár ha a j-ly-s szavakat fogom gyakoroltatni, tuti, hogy (majdnem) mindegyik feladatot elkészíttetem.


És akkor nézzük a generálóban rejlő lehetőségeket:

Begépeljük a szavakat a rózsaszín mezőkbe. (25 szót használhatunk, de lehet kevesebbet is.)





Ha a szavak jelentésével is szeretnétek foglalkozni, akkor ki kell pipálni a feladatok között a megfelelőt (Matching Definitions), ugyanis a mondatokhoz szükséges mező a szavak után csak akkor jelenik meg.





Lejjebb görgetve választhattok a feladattípusok közül. Ha a "Fill in the blank" (Pótold a mondat hiányzó szavait!) feladatot szeretnétek elkészíttetni, olyan mondatokat kell begépelni, amelyikben szerepel(ne) a szó, de azt ki kell hagyni.  A gyerekek feladata, hogy kiválasszák a listából. (Szerintem ezt én nem fogom használni, Wordben sem nehezebb elkészíteni. Vagy rosszul csináltam.)




A generáló előnyei: Több feladatlapot készít egyszerre, használ ékezetes betűket  de nem mindet (á, é, ó, ü, ö), megadja a megfejtést.

Hátránya: A szókeresőben csak nagybetűket használ, így ezt az elsőseim nem tudják megoldani, mivel a Meixner-módszer szerint mi külön tanuljuk a kis- és nagybetűket. Az ő, ű betűs szavakat javítani kell.
Van olyan feladat, aminél valamiért nem azokat a betűket jelölte meg, amiből utána a szavakat kirakta, bár lehet, hogy az ékezetes betűk a hibásak, és nem ő.


És akkor jöjjenek az elkészült feladatok:







































Remélem, elnyerte a tetszéseteket ez a kis generáló, és Ti is kipróbáljátok! 

A gyerekek imádni fogják!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése