2014. március 21., péntek

A hangszerek csodálatos világa

A Látható hangok program használatához szükségem volt a hangszerek képeire. Persze eddig is esett szó hangszerekről, de akkor egyszerűen megnéztük az ének könyvben a képeket. Most viszont egyéb hangszerekről is tanulunk, ami eddig nem került szóba. Meg ha szóba is került, nem nagyon emlékeztek már rá a gyerekek.
Arra gondoltam, hogy majd a Google segítségével egyenként begépelem a nevüket, és választok a képek tömkelege közül. El is kezdtem, és sikerült a Wikipédiáról sok hasznos infóra szert tennem.



Aztán véletlenül rámentem egy olyan oldalra, ahol pdf formátumban találtam jó néhányat. A hangszerek nevét átírtam, már csak a nyomtatás van hátra, és lehet használni.

Forrás


Ezek után próbáltam olyan mesét, kisfilmet, vagy bármit keresni, aminek segítségével közelebb hozhatom ezeket a gyerekeket a hangszerekhez. Találtam is egy aranyos kis mesét, melynek segítségével a fontos hangszerek a kedves ismerőseinkké válhatnak. Ti ismeritek ezt a könyvet? (Ízelítőül itt van néhány oldal, innen pedig letölthetitek az egész könyvet.)




A jövő héten fogom megmutatni nekik, remélem hasznos lesz számukra.


Végezetül a Youtube-on találtam két kis olasz, spanyol (?) mesét, ahol bemutatnak néhány hangszert, és egyenként meg is szólaltatják őket. Technikai okok miatt még nem tudtam lementeni a gépemre, de remélem hétvégén sikerül. Addig is mutatom, hátha valaki hasonló témában keresgél.





Remélem, mások számára is hasznos lesz ez a bejegyzés,  és gyerkőceitek megismerkednek a hangszerek csodálatos világával!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése