A múlt héten elkezdtük matematikából az ismétlést. Ilyenkor a tankönyv feladatai mellett (ha ügyesek vagyunk) jut idő játékra is. Persze eddig is odafigyeltem erre, de azért most már nem fenyeget annyira az idő, hogy nem érünk a dolgok végére. Itt újból szóba jön majd egy óra erejéig a geometria, a síkidomok, testek és a kerületszámítás. Éppen ezért nagyon megörültem, mikor erre az oldalra bukkantam.
Tavaly kaptunk egy csomag Pattern Block síkidomokat (a neve még mindig rejtély), melyhez a neten kerestem kirakós képeket. Itt írtam is róla. Most ennek a játéknak a segítségével fogjuk átismételni mindazt, amit a síkidomokról tudni kell, becsempészve a dologba még egy kis szimmetriát, grafikonkészítést és összeadást is. Már előre örülök, mert nekem nagyon tetszik.
Dekorgumiból vagy kartonból bárki készíthet hasonlót, tehát nincs akadálya a játéknak, ha nem rendelkezünk a síkidomokkal.
Dekorgumiból vagy kartonból bárki készíthet hasonlót, tehát nincs akadálya a játéknak, ha nem rendelkezünk a síkidomokkal.
Persze nem úgy fogjuk játszani, ahogy kell, de ezt már megszokhattátok tőlem. Ennek legfőbb oka az angol nyelv hiányossága. (Még az is előfordulhat, hogy nem lesz sok eltérés az eredeti és az én verzióm között.)
A játék menete: felváltva dobnak a játékosok a dobókockával, és mindenki olyan síkidomot vesz el, amire lépett, és annyit, amennyit dobott. (Pl. ha kettőt dob, és így a háromszögre lép, elvesz 2 háromszöget. Ez így van az eredeti játékban is.) A játék addig tart, míg az 1. játékos célba nem ér. Ezek után összeadjuk, hogy mennyit érnek a megszerzett síkidomok, majd mindenkinek úgy kell kirakni egy alakzatot (mondhatjuk, hogy csempét tervezünk a lakásba), hogy az szimmetrikus legyen.
Vagy: találjon és rakjon ki valamilyen állatot, növényt, vagy tárgyat, amit a többieknek kell felismerni. Erre is járhat még pluszpont.
Ha adott területet lefednek ezen a rácsos lapon, terület és kerületszámítást is lehet vele végezni.
"Magyarosítottam" az összesítő lapot, hogy a gyerekek önállóan is tudjanak vele dolgozni.
A játék menete: felváltva dobnak a játékosok a dobókockával, és mindenki olyan síkidomot vesz el, amire lépett, és annyit, amennyit dobott. (Pl. ha kettőt dob, és így a háromszögre lép, elvesz 2 háromszöget. Ez így van az eredeti játékban is.) A játék addig tart, míg az 1. játékos célba nem ér. Ezek után összeadjuk, hogy mennyit érnek a megszerzett síkidomok, majd mindenkinek úgy kell kirakni egy alakzatot (mondhatjuk, hogy csempét tervezünk a lakásba), hogy az szimmetrikus legyen.
Vagy: találjon és rakjon ki valamilyen állatot, növényt, vagy tárgyat, amit a többieknek kell felismerni. Erre is járhat még pluszpont.
Ha adott területet lefednek ezen a rácsos lapon, terület és kerületszámítást is lehet vele végezni.
"Magyarosítottam" az összesítő lapot, hogy a gyerekek önállóan is tudjanak vele dolgozni.
Amíg szerkesztgettem ezt a bejegyzést, egy másik Pattern Block-os oldalra bukkantam. Főleg elsősöknek jó, a betűk tanulásánál segít, de más osztályokban is használható az alábbi ábécé. Ha matekozni is szeretnénk, a kirakás után itt is ki lehet számolni, hogy kinek mennyi a vagyona. Az asztaloknál ülő tanulók összehasonlíthatják, kinek van több pénze, mennyivel, növekvő vagy csökkenő sorba rendezhetik a kapott számokat. Megkereshetik a számok szomszédait, kerekíthetik. A számokkal úgy is végeztethetünk összeadást, kivonást, hogy kikötéseket teszünk:próbálják a legnagyobb, vagy a legkisebb összeget, különbséget elérni, hogy 2 számot használnak fel a négyből. Csak a fantáziánk szab határt a lehetőségeknek.
Mi a pénteken fogunk ezzel a játékkal játszani. Remélem, tetszeni fog a gyerekeknek.
Töltsétek le ti is, és próbáljátok ki! Jó játékot!
Kérlek nézz be hozzám és válaszolj erre az egyszerű ,aranyos kérdésre!!!:)))
VálaszTörlésÉpp ezért tág a világ...nem kell egy irányból" nézni valamit! Tetszik!
VálaszTörlésRemélem jól vagy... Nálunk csodásan esik az eső és csicseregik a madarak az életet...
Pusz