2012. október 5., péntek

Betűrend gyakorlása játékosan

A Játék tankönyvcsalád 3. osztályban tanítja a betűrendet. Bár az ábécét tavaly mindenki "fújta", az idén mégis gond volt a betűrendbe szedéssel. Gondolkoztam, hogy lehetne egy kis játékosságot becsempészni a dologba. Aztán eszembe jutott, hogy 1. osztályban, rögtön a tanév elején a nevük megjegyzésére nemcsak egyszerű szókártyát használtam, hanem halacskákat is. Ráírtam a halakra a keresztnevüket, és mindenkinek a saját nevét kellett megkeresnie és kipecáznia. Eltettem, mert gondoltam jó lesz még később.

Most újra elővettem, és színek szerint 2 csoportra osztottam az osztályt. (hideg színek és meleg színek)  Az volt a feladatuk, hogy álljanak a nevük alapján betűrendbe.





Az őszhöz kapcsolódóan falevelekre is írtam neveket, csak a héten olyan nagy volt a hajtás, hogy végül azzal nem tudtunk játszani. Lesz még rá lehetőség biztos. Itt már mindenféle nevet írtam, hogy variálhassuk a lehetőségeket. Vannak köznevek és tulajdonnevek több színű papíron.

2 megjegyzés:

  1. Ez jó ötlet, pont most tanuljuk a betűrendet és a saját nevekkel sokkal nagyobb a motiváció! :)

    VálaszTörlés
  2. Csoportmunkához készítettem autómárkákat autó formájú papírokra, gyümölcsöket alma formába, országokat zászlókba, virágokat virágba. Egy-egy kicserélésével lehet könnyíteni vagy nehezíteni a betűrend megállapítását. Az inspirációt köszönöm!


    VálaszTörlés