2017. augusztus 25., péntek

Méhecskés magatartás értékelő

Én azoknak a kollégáknak a táborához tartozom, aki szeret különböző matricákkal, táblácskákkal, képecskékkel értékelni. Nem vagyok szigorú, nem is veszem véresen komolyan a magatartási kihágásokat, de azért vannak elvárásaim. És ha ez akkor működik, ha van egy kis motiváló játék is hozzá, akkor én benne vagyok. 

Az idén méhecskékkel nyitok, de akik ismernek, tudják, hogy ez az "őrület" csak néhány hónapig tart, aztán váltok, mielőtt a gyerekek megunnák.

Mivel egyéb itthoni munkálataim is vannak, igyekeztem egy olyan magatartást értékelő táblát készíteni, amit csak nyomtatni kell és nyírni, így egy ilyen megoldásra esett a választásom:





Minden nap minden gyerkőcnek fenn lesz a méhecskéje a táblán, aztán ha ne adj Isten valami rosszat csinál, akkor kerül le. Természetesen a nap végére ismét visszakerülhet, hiszen a célom nem a büntetés, hanem az, hogy az általam támasztott elvárásoknak megfeleljenek. És ugye a leendő másodikosokat már ismerem, és sajnos van köztük locsifecsi, sértődékeny és olyan is, aki egy percet sem bír nyugton megülni a helyén. Illetve van olyan tanuló, aki rendszeresen 8 óra után esett be tavaly a terembe, bár ez elsősorban a szülők hibája volt. Hátha ez a méhecskés értékelő pozitív változást hoz majd nála is, és a társainál is!

A felhasznált képek innen származnak:

FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS

Azok a tanulók, akiknek a nap végén fenn lesz a méhecskéjük a falon, egy kis matricát kapnak majd a gyűjtőfüzetükbe. Azt még nem csináltam meg, de amint kész leszek mutatom azt is.


Ha tetszik az ötlet, készítsétek el Ti is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése