2012. december 14., péntek

Karácsonyi munkáink 1.

Egész héten nem volt időm írni, mert vagy a mintadarabokat és a sablonokat készítettem, vagy (felbuzdulva a közelgő karácsonyon és mások ilyen jellegű bejegyzésein) karácsonyos filmeket néztem. Persze főzés, mosogatás, stb. közben.

Szerdán, technika órán sikerült elkészítenünk a tervezett hópelyheket, bár egy kicsit döcögősen indult. A gyerekek közül sokan körbenyírták a sablont, így darabokra hullott a hópehely. Pedig megmutattam, de ugye... Van, amikor azt hiszik, hogy ez hú de könnyű, nem is kell odafigyelni. De nem akartam, hogy úgy menjenek haza, hogy nem sikerült. A legegyszerűbb mintákat választottuk, és végül siker koronázta az erőfeszítésüket.








Szintén technika órán festettünk PET palackra fenyő- és egyéb mintákat. Különböző festékeket (3D-s, puffadó festék, lehúzható üvegfesték), glitteres ragasztókat használtunk, ki mit választott. Itt is volt, aki percek alatt összecsapta a munkáját, és száradás után szinte nem látszódott semmi, de legtöbben elmélyülten, precízen dolgoztak.






Ma, rajzórán ajtódíszt készítettünk. Bár több ötletet mutattam koszorúkra, végül mégis egy teljesen más   jellegű készült el a kezük alatt. Mikor a vásárra készítettem ajtókoszorúkat, akkor döntöttem el, hogy az idén a gyerekek által készített munkadarab is hasonló lesz. 




Hullámpapírból volt az alap, amit a legtöbben bevontak krepp papírral. Aztán mindenki kedve szerint készíthetett gyertyát, virágot, csillagot, sablon alapján. Volt, aki zseníliadrótból hajtott virágot. Íme a végeredmény:



Munka közben:





Csak azt sajnálom, hogy a héten négyen betegek, így ők kimaradtak ebből.

Holnap mécsestartót készítünk. Az ötletet Mariannál láttam először, és úgy gondoltam, hogy ez is egy olyan dolog, ami mutatós, és percek alatt elkészül. Ezzel kezdjük a holnapi napot. Háromnegyed nyolctól nyolcig biztosan elkészül.



Mivel az olvasás, ének, rajz és technika órák témája napok óta a karácsony, így könnyű a dolgom, hogy becsempésszek minden napra egy kis karácsonyi kreatívkodást. Ugyanis olyan ügyesen dolgoztak az elmúlt napokban a gyerekek, hogy ezt ígértem nekik a jövő hétre. Már keresgélek is a DVD-im között, illetve mások blogbejegyzéseiben is találtam néhány szuper ötletet. Majd hozom a képeket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése