Megint csak tudom, tudom, módszertanilag nem helyes, de inkább így, mint sehogy. Az osztályomban két olyan tanuló van (sajnos), aki lazán eloszt mondjuk 14-et héttel, és eredményül kap 34-et. Pedig magát a szorzást és az osztást, mint műveletet érti, le tudja rajzolni, hogy mennyi a 14/7, vagy bármi más. De valahogy nem megy a fejükbe, hogy az 2.
Ma vettük a kilences szorzótáblát, és elsősorban rájuk gondolva mutattam meg azt az egyszerű módszert, ahol az ujjaikról le tudják olvasni a kilences szorzótábla eredményeit.
Most 22 évesek azok a tanítványaim, akiknek először mutattam meg ezt az ujjon való számolást, és az egyikkel a minap találkozva az iskolára, a tanulásra terelődött a szó. Elmondta, hogy a kilences szorzótáblát hibátlanul tudja, hála az ujjainak. (A többi nem megy neki annyira. Akkor még csak ahhoz találtam a neten ötletet.) Ezt a számolási eljárást azóta minden osztályomban megtanítottam azoknak a tanulóknak, akik egyébként nem boldogultak volna a kilences szorzótáblával.
Szóval jöjjön a videó és a kép, amiből Ti is megtudhatjátok, hogy miben rejlik a titok. (Hátha még nem láttátok eddig!)
FORRÁS |
Az 5-re, 7-re, 8-ra is van egy-egy ötlet, majd hamarosan megmutatom azt is.
Addig is jó játékot, jó tanulást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése