2017. április 11., kedd

Dobj és rajzolj ... egy nyuszit!

Az utóbbi napokban húsvéti lázban égünk. Igyekszem egyszerű, de ötletes dolgokkal készülni, és mivel szeretik a tanítványaim a "Dobj és rajzolj" típusú rajz készítését, a mai technika órára (rendhagyó módon) ezzel (is) készültem.

Nem tudom, ki ismeri és ki nem a rajzolás lényegét, ezért dióhéjban elmondom:
Felváltva dobnak a gyerekek a dobókockával, és a dobásnak megfelelő mezőben található részletét rajzolják meg a nyuszinak. Ezzel a megoldással több ezer féle nyuszi készíthető. (Matekosok kiszámolhatják pontosan, én most csak saccoltam.)

Az ötletet évekkel ezelőtt találtam, már az előző osztályommal is rajzoltunk így nyulakat, de akkor a forrás valahogy lemaradt. Gondoltam, most, hogy újra előjött a dolog, írok egy újabb bejegyzést, mutatom a mostani munkákat, és megadom a forrást is, mert így korrekt. No meg mutatok egy másik nyuszirajzolós lehetőséget is, már hogy hasznos legyen ez a bejegyzés is.

FORRÁS



A mi nyuszikáink ilyenek lettek:



A másik megoldásnál egy tojás formát kell alapnak megrajzolni, ez lesz a nyuszi feje, majd ugyancsak kockadobással derül ki, hogy milyen orrot, szemet, vagy éppen fület kap.

FORRÁS

Ha megtetszett valamelyik ötlet, keressetek egy dobókockát, és indulhat a rajzolás!

Jó kreatívkodást!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése