2017. március 18., szombat

Pillangó viaszkarccal

Gyermekkoromban egy rajzórán a viaszkarc technikával ismerkedtünk meg, ami nagyon tetszett nekem, de a hosszadalmas előkészületek miatt munkám során egyszer alkalmaztam csak. Sok idő volt a gyertyázás, szappanozás, festés, amit emlékeim szerint többször is megismételtünk, hogy utána legyen mit visszakarcolni. 
Aztán a múltkor a Pinterest segítségével láttam egy nagyon egyszerű megoldási módot. Nem kell hozzá semmi egyéb, csak zsírkréta. Az alábbi képeken láthatjátok a készítés menetét, így nem látom szükségét, hogy a leírással húzzam az időt.

Íme:

FORRÁS

Mi félbehajtottunk egy rajzlapot (A5-ös) és azt színeztük be a képeknek megfelelően. Gyorsan készítettem egy lepkesablont, azt rajzolták körül a gyerekek, majd fogpiszkálóval végezték a karcolást. Ezzel a technikával 1 rajzóra alatt elkészültek a pillangók, amik majd a termet és az ablakot fogják díszíteni egy ideig.
Fontos megjegyeznem, hogy jó minőségű rajzlappal és zsírkrétával lehet szép munkát elérni, az olcsóbb zsírkrétával készített munkák nem lettek annyira látványosak. (Az egyik tanítványom munkája a kukában kötött ki, mert egyáltalán nem tudta visszakarcolni. Aztán közösen sikerült valamit abból is kihoznunk.)

Nem a reklám miatt írom, de a Pepco-ban  nagyon jó minőségű zsírkrétát lehet kapni (ha jól emlékszem 360 Ft a 12 színű, és  490 Ft a 24 színű). Én több tanítványomnak hozattam a lányommal még a tanév elején.

Ilyenek lettek a gyerekek által készített pillangók:


Ha tetszik az ötlet, készítsétek el Ti is!

Jó kreatívkodást!



2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Én is megörültem, mikor megláttam, mert látványos munkák készülhetnek rövid idő alatt. :))

      Törlés