2015. március 29., vasárnap

Kreatív március - képes napló helyett

Sokat gondolkodtam, hogy milyen címet is adjak ennek a bejegyzésnek, ami leginkább tükrözi a benne foglaltakat, de jobb nem jutott eszembe.
A Facebook-on sok ötletet mutattam az elmúlt hetekben, képeket is mutattam a megvalósításról, de mivel ez a bejegyzés magamnak is készül (pár év múlva milyen jó lesz visszaolvasni), úgy gondoltam, hogy felteszem azokat is, hogy meglegyen minden egy helyen.

Mivel a farsanggal kicsit megcsúsztunk, kevesebb idő jutott a tavaszi ötletek megvalósításra, meg még közbejött ugye március 15-e is, illetve egyéb programok is voltak nálunk (amik rövidített órákkal jártak), de áprilisban megcsináljuk. Holnap még lesz egy rajzóránk, így a húsvéti alkotásainkat az után fogom megmutatni. 

Március 2-án nyílt nap volt az iskolánkban. Azt hittem, több szülő fog eljönni, hiszen nem mindenki látott még összevont osztályban folyó munkát, de nem voltak sokan. Volt, akinek beteg volt a gyereke, vagy éppen dolgozott, és volt olyan is, aki elnézte a dátumot, és másnap akart jönni. Akik eljöttek, nagyon jól érezték magukat. Szokásom ugyanis őket is bevonni a munkába. Fénykép viszont nem készült, mert két osztályt foglalkoztatni, meg fotózni is egyszerre, lehetetlen dolog.
5. óra rajzóra volt, ahol nőnapra készülve virágot készítettünk. Olyat, ami egy óra alatt elkészül. Így esett a választásom erre:

Forrás


A megvalósítás képei:
Amit imádok: a "nagyok" segítenek a "kicsiknek". Már többször is írtam, hogy milyen sok előnye van az összevont osztálynak. Ez is egy ilyen.






Nagyon megtetszett az a virág, amit papírcsíkokból készítettek, erről egy videót mellékeltem. Az asszisztensek előkészültek a csíkokkal, így ez is elkészült egy technika óra alatt. Mivel nagyon sok sajtos dobozunk van, az szolgált alapul, arra ragasztották a gyerekek a színes szirmokat, de csak három sorban, középre pedig egy körforma került. Szárat és levelet mi nem készítettünk, mivel nem cserépbe tettük, hanem az ablakba és a lámpákra.






A készítést nagyon élvezték a gyerekek, mivel nem lehetett elrontani. A kész munkák nagyon szépek lettek.








Március 15-re készülve két ötlet jött velem szembe. Vámos Robi követője lettem egy ideje, aki nagyon aranyos rajzban gondolta újra március 15-e eseményeit. Tudom, hogy sokan ellene vannak az ilyen megoldásoknak, de szerintem most itt az volt a fontos, hogy a rajzokat színezgetve mindenki megjegyezze, hogy hol, mi történt. És az, hogy az ágyúból virágok jöttek el és nem ágyúgolyók, külön jónak találtam. 






 




Gyereketető - meséld el, mutasd meg! csoportjában láttam egy ablakdíszt, Sándor Mari bejegyzésében, ahol madárkák voltak, piros-fehér-zöld színnel elkészítve. Mivel sablon nem volt hozzá, keresgéltem néhányat a Google segítségével, és ezzel díszítettük március 15-re az ablakokat és a termet.




 



A napfény illata blogon bukkantam rá arra a kis tavasztündérre, ami tojástartóból készült. Némi előkészület után ezt is elkészítettük a gyerekekkel. Mivel nagyon tetszett nekik, és kérdezték, hogy haza vihetik-e, nem akartam "hangulatrontó" lenni. Így ezek nem díszítették a termünket, mások nem gyönyörködhettek benne, de sebaj. 










 Ami még megvalósításra vár, de majd csak a szünet után: a tavaszváró pillangók és a gerberák.









Ezt a virágot pedig most találtam. Anyák napjára talán elkészítjük:

Forrás




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése