2015. március 18., szerda

Hány óra van? Készítsünk órát!

A tegnapi eredményességen felbuzdulva, mára is készültem néhány feladattal matek órára. 
Korábban már írtam arról, hogy egy külföldi oldalon matematikai feladatlap generálót találtam, aminek segítségével készítettem is néhány feladatlapot. (Nézzétek meg, ha eddig még nem tettétek, hiszen nagyon sok témához vannak feladatlapokITT pedig konkrétan az órához találjátok meg a feladatgenerálót. A megoldást is megadják, így a gyerekek önmagukat tudják a végén ellenőrizni.) 

Aztán eszembe jutott, hogy sokkal jobban élveznék a gyerekek a feladatmegoldást, ha nem egy lapon kellene dolgozniuk, hanem úgy mint tegnap, járkálhatnának a teremben. (Közben még a papírral is spóroltam, hiszen elég volt egyszer kinyomtatni az órákat.)

Különböző helyre ragasztottam a teremben a szétnyírt órákat tartalmazó lapokat, a gyerekek pedig kaptak egy táblázatot, amelynek rubrikáiba kellett beírniuk az egyes órákon látható pontos időt. 5-10 perc alatt mindenki elkészült a 22 óra beazonosításával. Sok hibátlan, vagy 1-2 hibás munka született, 2-3 gyerek volt csak, aki elszúrta. (Nekik a fele volt jó.)







Már tegnap világossá vált számomra, hogy sok gyerek azért nem tudja gyakorolni az órát, mert nincs otthon hagyományos órájuk, illetve nem vettek neki játék órát. Így technikaórán, az eredeti tervtől eltérve, órát készítettünk. 
A Google segítségével számtalan óra alapot találtam, közülük egy olyat választottam, amely a perceket is jól láthatóan mutatja. 

Forrás


Kartonból nyírtuk ki a mutatókat, amit gombostű és dugó segítségével rögzítettünk. Mindezt egy sajtos dobozba "zártuk", így nem lesz gond, hogy esetleg leesik a dugó, vagy a tű. Az óra végén egy gyors órabeállításra is jutott ideje mindenkinek. Folyt. köv. holnap.





Szeretnék még a témához kapcsolódóan társasozni is, remélem lesz rá lehetőség.  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése