2014. december 28., vasárnap

Újabb hobbim: a foltvarrás

Nagyon szeretek kreatívkodni, kézimunkázni. Ha most összeszámolnám, hogy mi mindent próbáltam már ki életem során, talán én is meglepődnék. Még iskolás voltam, amikor megtanultam hímezni, kötni, az iskolában varrtunk kötényt is. Tanultunk horgolni is, de valahogy akkor nem jött össze. Jó pár éve vert csipkézni tanultam meg, tavaly jött a horgolás, az idén nyáron pedig textilfigurákat varrtam.

Amit az elmúlt két hónapban próbáltam ki, az a foltvarrás volt. A többi kicsit háttérbe szorult, a blogra is kevesebb idő jutott, de ugye a nap még továbbra is csak 24 órából állt.

Nagy nehezen tudtam csak megállni, hogy ne mutassam meg az alkotásaimat, de mind ajándékba készült, és mivel mindkét lányom követ, nem szerettem volna előre lelőni a meglepetéseket. Most viszont már semmi sem gátol abban, hogy megmutassam.

1. Táskák
Bizony, bizony nem más készült el először, mint egy-egy táska a lányaimnak. A húgom segített az elsőnél, a másodikat egyedül csináltam. Mikor elkészültem, elmeséltem neki, hogy míg az első 6 óra alatt kész lett, a másodikra 8 óra kellett. Tudjátok: a rutin. Rosszul emlékeztem, elfelejtettem, elnéztem, fordítva varrtam össze.... így bontani kellett. De a végeredmény tökéletes lett mind a két esetben. (Sajnos korábban fénykép nem készült róluk, most pedig már csak az egyiket tudtam lefényképezni, de a másik is ugyanilyen.)





2. Fenyőfás futók
A táskák után, szintén közös munka eredményeként született meg az első fenyőfás futóm, melyet a Facebook-on meg is mutattam az ismerőseimnek. Nagyon tetszett a lányaimnak, így megígértem, hogy nekik is készítek egyet. Mivel többféle anyagot vettem, ők választhattak,  hogy melyikből készüljön a futó, de a végeredményre csak karácsonykor derült fény. (Az 1. az enyém, a 2. a nagyobbiké, a 3. a kisebbiké.)






3. Tízperces futók
Biztosan van olyan, aki 10 perc alatt el tudja készíteni, bár szerintem csak a varrásra gondoltak, az nekem is megvolt 20 perc alatt. A húgom azt mondta, hogy ez anyagpocséklás, de mivel sok embert szerettem volna megajándékozni, időm pedig kevés volt, így nem sajnáltam azt a kis anyagot. A Youtube-on kerestem rá, és külső segítség nélkül sikerült elkészítenem. Egy-egy futó szabással, varrással, vasalással nekem egy-másfél óra alatt lett kész. Végül 3 ilyen készült: anyukámnak, anyósomnak, és egy kedves barátunknak. (Fényképezni még továbbra sem tudok.)







4. Neszesszerek
Egy következő varrós délutánon neszesszereket készítettünk. Végre egy olyan dolog, ami otthon is ugyanannyi idő alatt készült el. Az első a virágmintás volt, amit szintén egy kedves ismerősünk kapta, majd sikerült vásárolnom egy cuki kis gombás anyagot. Ebből készült 2 darab, a két lányomnak.




5. Asztalközép, kis terítő
Szintén a húgom mutatta meg a suliban, hogy az egyes darabokat hogyan kell majd összevarrni, aztán újra felszabdalni, hogy aztán kijöjjön a minta, de aztán otthon, egyedül szabtam és varrtam meg. Ennek a kis terítőnek az a szépsége, hogy két darab készül belőle egy szabással és varrással, illetve a darabolással. Az elsővel megszenvedtem, mert ugye azt nem beszéltük meg, hogy nem egymás után kell összevarrni a 6 darabot, hanem kétszer a három darabot, majd a két fél terítőt egybe. Így itt sokat kellett bontanom. A második már ment könnyedén. Természetesen ezt is a lányaim kapták.  (Sajnos nem volt két olyan egyforma mintájú anyag, ami kicsit szolidabb lett volna, jövőre majd korábban kezdek bele a vásárlásba.)






6. Párnák
Pár éve láttam egy szivárványos párnát, amihez jó sok idő alatt szabtam ki ollóval vonalzóval és ceruzával az anyagokat. Annyira, hogy a végén el is ment a kedvem a varrástól. Pedig már csak a hátoldala hiányzott. Most viszont úgy belelkesedtem, hogy ezt befejeztem, illetve készítettem még kettőt. Az egyik ugyanilyen, mint ez, csak szintén hiányzik még a hátoldala, a másik pedig még vár a karácsonyfa alatt a gazdájára,  így azt nem tudom megmutatni.





Úgy gondolom, egy darabig nem nézek új hobbi után, mert még sok megvarrni való vár rám.



4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek! Nagyon ügyes vagy! Kicsit irigyellek is, jó lenne ha én is ilyen ügyesen tudnék varrni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzsi! Próbáld ki, menni fog neked is! :))

      Törlés
  2. Milyen ügyes vagy! Igazán büszke lehetsz magadra! Nekem leginkább a táska és a neszesszer tetszik! :) Ugye, milyen klassz új dolgot tanulni? Előbb-utóbb még érdekesebb darabokat is el tudsz majd készíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Maminti! Igen, fantasztikus érzés, imádom! Nekem is azok a kedvenceim.

      Törlés