2014. február 21., péntek

Szövési technikák, eszközök

Gyermekkoromban a családunk nagyon sokszor szőtt, pokrócot. Persze nemcsak anyukám és nagymamám, hanem mi is. Mindig versenyeztünk a húgommal, hogy ki sző többet. Azt lestük, hogy mikor tűnik már fel a fonalon a "jegy", amikor át adtuk a szövés lehetőségét a másiknak. Aztán persze büszkén mondtuk anyukánknak, hogy ki hány jegyet szőtt. Ezek az emlékek ugrottak be a héten, a szövés kapcsán.



Nem is én lettem volna, ha ezek után nem merültem volna bele még jobban a témába. Gondoltam, szétnézek alaposan, hogy milyen ötleteket találok még. (Ha ti is szeretnétek keresgélni, a kulcsszó:  weaving, weaving for kids, a Google-n és a Pinteresten is.) 

Most csak azért mutatok meg néhányat, mert szeretnék még egyet-kettőt a későbbiekben megvalósítani, meg arra is gondoltam, hátha valakinek nincs annyi ideje, hogy ott nézelődjön, de amit itt talál, az megtetszik neki és elkészíti az osztályában vagy a gyermekeivel.

Ha a forrásokra kattintotok, mindenütt megtaláljátok az elkészítés részletes leírását.

1. Szövés szívószállal
Forrás




2. Szőtt figurák


Forrás

Forrás


3. Szőtt ceruzatartó 


Forrás



4. Szív alakú tároló 


Forrás




5. Szövőszék azoknak, akik "komolyan" gondolják

Forrás


6. Végül egy egyszerű minta, amit az egyik tanítványom papírból már elkészített. Szerintem fonalból sem olyan nehéz elkészíteni. (Persze a puding próbája az evés.)

Forrás


Kinek hoztam meg a kedvet a szövéshez?


3 megjegyzés:

  1. Jaj nekem Liza is imádja! Néha elkapja a fogaskerék" néha meg szünetelteti, de nagyon belemerül olyankor!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az osztályom is imádja, no meg a szakkörösök is.

      Törlés
  2. thank you for your blog! My students in Connecticut, USA, loved seeing your woven figures. we are making them!

    VálaszTörlés