2013. november 7., csütörtök

Római számok gyakorlása játékosan

Tankönyvünkben gyakorló óra jön, így egy feladat erejéig újra szóba kerülnek a római számok. Korábban nem foglalkoztam vele, hogy ehhez keressek játékos feladatot, de most "szembe jött" velem egy ilyen. Ezúttal egy szerb oldalra szeretném felhívni a figyelmeteket, ahol nemcsak a római számokhoz találtok ötleteket, hanem egyéb témákhoz is. 

Forrás


Nem tudok sok dolgot hozzáfűzni, mivel én is tegnapelőtt akadtam rá, és még nem volt időm alaposabban végigböngészni, de amit láttam, az tetszett, és le is mentettem jó pár ötletet. A következő matek órán szánok is majd rá néhány percet. (Csak tudnám, hogy ma vagy holnap lesz matek? Hiába november, még mindig nem tudom az órarendet. Ebből is látszik, hogy öregszem.)

És akkor jöjjenek a feladatok. Nyírjuk szét a képet, majd azt az utasítást mondjuk a gyerekeknek, hogy rakja növekvő sorrendbe a képen látható számokat.





A következő feladat másodikosoknak való, mivel a 100-as számkörben vannak a feladatok. (Bár én ezt is fogom használni.) Végezd el a kivonásokat, az eredményt ábrázoló képet keresd meg, és illeszd egymás mellé! 




Végül egy kicsit nehezebb, mivel nagyobb számokkal kell dolgoznunk. A start kártyával kezdjük, és a rajta lévő szám megfelelőjét keressük a többi kártya között. A nyilak segítenek, hogy melyik kártyát hová tegyük. Kíváncsi vagyok, mi fog a végén kijönni.




Az említett oldalon még van néhány római számos feladat, csak azt egy kicsit nehezebbnek találtam. Persze azt is meg tudnánk oldani, csak több idő kellene hozzá, és ugye az idő az, ami sosem elég.


Látogassatok el az oldalra, próbáljátok ki a feladatokat! Jó tanulást, jó játékot!





2 megjegyzés:

  1. Jaj, ezek szerint azonos tempóban haladunk! Nagyon jók a feladatok, ismét köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek szerint igen. Mi a Mozaikos tankönyvet használjuk. Szívesen, de az érdem a feltöltőé, én csak ráakadtam szerencsére. :))

      Törlés