2017. január 29., vasárnap

80 nap alatt a Föld körül projekt: 6. Kína

A héten Kínába jutottunk el a térkép, a Pinterest-en talált szemléltetőeszközök és a saját feladatlapjaim révén. Sajnos nem úgy alakult a hét, ahogy terveztem, így a jövő héten kedden még elidőzünk technikaórán Kínában, és utána térünk majd rá Japánra.

Nem tudom, mi lehet az oka, mert függetlenül attól, hogy Kína elég távol van hazánktól, mégis nagyon sok mindent tudtak a gyerekek az országról. Tudták, hogy evőpálcikát használnak, hogy fő ételük a rizs, hallottak az üvegtésztáról, a kínai szerencsesütiről, a jin és jang szimbólumokról, a kínai porcelánról, a kínai írásról, a harcművészetükről, az óriáspandáról. (Úgy, hogy a net éppen vacakolt, tehát nem is tudtam betölteni a képeket.)
Minden esetre mutatom, hogy mit szerettem volna magyarázat közben megmutatni.

FORRÁS

FORRÁS

Ezúttal olyan feladatokat oldottak meg a gyerekek, amit pár éve én készítettem.

A régi kínaiak 12 állatövi jegybe sorolták az embereket születésük alapján. Hogy melyek ezek? Megtudjátok, ha megfelelő sorrendbe rakjátok a szavakat. A számozott betűkből egy híres kínai császár nevét kapjátok meg. Mi kapcsolódik a nevéhez?



A kínai újév elengedhetetlen kellékei a lampionok. Az alábbi képből kivágtunk 5 darabot. Megtaláljátok a helyüket? Írjátok a betűjelüket a megfelelő üres négyzetekbe! 


                  


Számozással állítsátok sorrendbe magasságuk alapján a következő hegyeket!

Annapurna
8091
az aratás istennője
___
Broad Peak
8047
K3
___
Cso-Oju
8201
türkíz istennő
___
Csomolungma
8848
a Föld istenasszonya
___
Dhaulagiri
8167
fehér hegy
___
Gasherbrum I
8068
gyönyörű hegy
___
Gasherbrum II
8035
gyönyörű hegy 2
___
K2
8611
a második legnagyobb
___
Kancsendzönga
8586
a hó öt kincse
___
Lhoce
8516
Déli-csúcs
___
Makalu
8463
a piramishegy
___
Manaszlu
8163
szellemhegy
___
Nanga Parbat
8126
a gyilkos hegy
___
Sisapangma
8027
tető a füves síkságok fölött
___























Az megint a véletlen műve volt, hogy éppen most kezdődik a kínaiaknál az újév. Így mi sem volt természetesebb, mint hogy megleptem őket egy-egy papírból készült szerencsesütivel, amibe természetesen én is tettem bölcs gondolatokat. 


FORRÁS


Ha tetszik az ötlet, tartsatok velünk! Jövő héten Japánba megyünk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése