Megint egy olyan dolog, amire a tanmenet 1 órát ad, a körző használatával együtt. Jó, tudom, hogy változtathatnék rajta, de honnan, miből vegyek el órát? Belekapunk mindenbe, aminek végül nem sok értelme van, mert a gyakorlásra nincs lehetőség, így a végén csak elpocsékolt idő az egész.
A vonalzó használata eddig minden korábbi tanítványomnak ment, de most gondot okozott egy-két gyereknek. Ami pedig nem megy, azt gyakorolni kell.
A Pinterest-en láttam azt az ötletet, ami a szorzótábla megértését segíti, de rájöttem, hogy tökéletes a kerület- és területszámításhoz, illetve a vonalzó használatának gyakorlásához is.
FORRÁS |
A tankönyvünk mellékletében volt egy olyan négyzetrácsos háló, aminek az oldalai pontosan 1-1 cm-esek voltak. Ezt a lapot kapták meg a tanulók. Két gyerek játszott együtt, de akár 3-4 is lehet a játékosok száma.
Két dobókockával dobtak, a kapott számoknak megfelelően kellett a vonalzóval adott területeket bekeríteniük, előre megbeszélt színt használva. (Nálunk az egyik tanuló piros, a másik kék színessel kerítkezett.)
Nem volt sok időnk, így 5-5 dobás után összeadtuk, hogy kinek hány négyzetet sikerült elfoglalnia. Volt, aki rájött, hogy itt bizony területszámítást végzünk, és hogy nem kell egyenként a négyzeteket megszámolni, hanem szorzással és összeadással hamarabb eredményre juthat.
Jó kis stratégiai játék, hiszen taktikázhatunk, hogy szorosan egymás mellett kerítkezünk, vagy inkább elszórtan. Persze az csak később derül ki, hogy ezzel a társunkat akadályozzuk, vagy inkább saját magunkat. A szerencsének is nagy szerepe van a győzelemben, hiszen nem mindegy, hogy 1x1-et, vagy 6x6-ot dob valaki.
Ha tetszik az ötlet, próbáljátok ki ti is!
Jó tanulást, jó játékot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése