2016. március 5., szombat

Középkori vár és katona


A csütörtöki rajzóra témája középkori vár készítése volt. Mivel egy levelezős feladatban is hasonló témánk van, különösen örültem neki, hogy az osztállyal is várat kell készítenünk. Végre a fiúkhoz egy kicsit közelebb álló dolog!
Mivel rengeteg papírgurigám van, nem volt kérdés, hogy az legyen a várak alapanyaga. (Jelzem fel sem tűnt a majdnem 50 guriga "elvesztése.) 
A Pinterest-en számos megoldás van, de a ráfordítható időt is figyelembe kellett vennem, így egy egyszerű várat készítettünk, rajzlapból készült várfalakkal.






Miután a várral megvoltunk, készítettünk még egy várvédő  katonát is. Ehhez alapanyagként papírgolyót és dugót használtunk, amit különböző színű hullámpapírral vontunk be. A kis katonák kaptak még páncélsisakot is, valamit fegyvert, vagy zászlót, a gyerekek döntése alapján. Mindkét esetben fogpiszkáló volt a rúd, arra került a filc zászló, vagy a kartonból kinyírt alabárd.









Ha tetszik az ötlet, készítsétek el ti is!

Jó kreatívkodást!



2 megjegyzés:

  1. Kedves Sucika!
    Régóta követem a blogodat és ámulattal figyelem a munkádat. Nagyon sok ötletedet próbáltam ki itthon a harmadikos fiammal / aki nem jár iskolába, mert magántanuló / , és mind sikert aratott. Most azt szeretném megtudni, hogy milyen tanmenet vagy tankönyv nyomán tanítod a gyermekeidnek a rajzot és a technikát, mert nagy segítség volna nekem - a blogodon kívül - ezen tantárgyak itthoni tanításában. Válaszodat előre is köszönöm! Mihalek Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit! Köszönöm kedves szavaid. Tanmenetet az Apáczai Kiadóét használom, illetve könyvünk is apáczais van a technikához. De. Alapanyag hiányában végül is azt csinálok, amit tudok. Egyébként technikából sok elméleti, beszélgetős anyag van, csak én mellette kreatívkodok is, mert szerintem nem a beszélgetésre van szükség, és az enyémek imádnak alkotni. ;)

      Törlés