2014. október 26., vasárnap

Játékok, társasjátékok Halloween szellemében

Iskolánkban délutáni elfoglaltság a táblajátékokkal való játék. Mivel mi kicsik vagyunk, és érdekes módon senki sem játszott még társassal, az alapoknál kellett kezdeni. Az asszisztensem csodálkozott is, mikor egyszer arra kértem, hogy maradjon, segítsen. Nem tudta, hogy miben kellene neki segítenie. Aztán rájött. Ott tartunk, hogy egy társasjátékkal való játszás idején háborús övezetté alakulunk. Szóval ezt is tanulni kell. 
Az őszi szünetben is készülök egy foglalkozással, gondoltam, keresgélek olyan játékokat, ami a Halloween-hez kapcsolódik. Tavaly már készült hasonló témában bejegyzés, ott is érdemes ismét szétnézni, de most más szempont szerint válogattam. 

1. Nagyon szeretem a Dobj és rajzolj, színezz, takarj... jellegű játékokat. Bár már sokat gyűjtöttem össze, most mégis találtam újat. Az összeadás illetve a szorzás gyakorlására jó ez a társasjáték, mely regisztráció után tölthető le a forrásnál megjelölt helyről. 3 tábla közül lehet választani, 2 dobókockára és korongokra van szükség, amivel letakarhatjuk a dobott értéknek megfelelő szellemet. Ez az egyik.

Forrás

Hasonló a játék lényege, egyszerűbb a tábla, itt van, amelyiknél 1 kockával kell dobni, és van, amelyiknél kettővel.

Forrás

Ha pedig valaki tökökkel szeretné játszani, olyan is van. Itt már mutattam.




2. Pár éve karácsony környékén találkoztam először a Sudoku játékkal. Elment egy fél nap, mire rájöttem, hogy mi is a játék lényege, de azóta gyakran töltöm vele az időt. Az iskolában is szoktunk Sudoku versenyeket tartani, ezért gondoltam, hogy most itt a lehetőség, hogy megtanítsam az "enyémeknek" is. Ezt szerintem már egy óvodás is meg tudja csinálni.

Forrás




Itt háromféle táblát is találhattok. Ez az egyik.

Forrás



3. Tic-tac-toe
Nem hiszem, hogy bárkinek is el kellene magyarázni ezt a játékot. Itt most nem X és O van, hanem szellem és fa, tök és cukorka vagy ódon kastély és sírkő, választástól függően.

Forrás



4. Ez már stratégiai játék. Emlékszem, annak idején nem szerettem az ilyen jellegű játékokat, mert akármennyit húztam is át, mindig az ellenfelem győzött. A játékos dönti el, hogy a tökökből 1-2-3-at vagy 4-et húz át. Vesztes az, akinek az utolsó tök marad.

Forrás

5. Még mindig páros-páratlan számok. Természetesen tökökkel, mi mással. Egy játék két körön keresztül tart. Dobás után lépünk, megmondjuk, hogy a szám páros vagy páratlan. Helyes válasz esetén, 1 pont jár a páratlan és 2 pont a páros számokért. 

Forrás

A múltkori bejegyzésben mutattam egy társasjátékot, amit azóta "magyarosítottam". Tegnap fel is tettem a Facebook-ra, de gondoltam, legyen meg itt is, innen könnyebb visszakeresni. Az eredetit itt találjátok.





Végül nézzetek szét ezen az oldalon. Ezt most találtam, csak már nem volt időm belenézni. Matek feladatok a Halloween jegyében. Biztosan szánok rá én is egy kis időt valamikor. Ennyi játék bőven elég lesz keddre. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése