A múlt héten elkezdtük a számkörbővítést, és megismerkedtünk Egyes Elekkel és barátaival. ITT írtam róla, hogy Elek szereti a kockacukrot, Titán a Túró Rudit, Száva pedig a kekszet.
Ez adta az ötletet, hogy talán jobban megértik a gyerekek a helyi értékeket, valódi értéket, ha ennivalóhoz kapcsoljuk.
Természetesen nem akartam kockacukorral etetni őket, a Túró Rudi pedig kicsit drága mulatság lett volna, így vettem gabona csokigolyót, ropit és háztartási kekszet. Aztán matek órán megkapták a feladatot: Mindenki azt és annyit vehet el a tálcákról, amennyit szeretne, figyelve arra, hogy másnak is maradjon. (Volt aki 30 csokigolyót felmarkolt.)
Ezek után az volt a feladat, hogy írják fel a füzetbe, kinek milyen a vagyoni helyzete, ha a csokigolyó 1-et, a ropi 10-et, a keksz 100-at ér. Minden tanulót meghallgattunk, a bonyolultabbakat felírtam a táblára egy helyi érték táblázatba. Észrevették, hogy a 30 csokigolyót be lehet váltani 3 ropira, én pedig a táblán jelöltem, hogy a hármas szám átkerül a tízes oszlopba. (Sajnos a ropit senki sem szereti annyira, hogy tíznél többet vett volna, de mondtam nekik, hogy azt is be lehetne váltani kekszekre.)
Ezek után kértem őket, hogy vegyenek ki a kis tálkából 15 -nek megfelelő értéket. Kiderült, hogy van, aki nem tud, mert nincs annyi egyese. Ekkor valaki kitalálta, hogy váltsak fel egy tízest (ropit) 10 darab csokigolyóra. Így a "vagyona" nem változik, de már ki tudja az illető venni a kért mennyiséget. Végezetül mindenki megehette a vagyonát. Holnap folytatjuk a habzsi-dőzsit.
Ha tetszik az ötlet, próbáljátok ki ti is!
Jó tanulást, jó játékot!
Szuper ötlet, nagyon köszönöm! :) Elteszem harmadikra.
VálaszTörlés(Eddig csak elsőben ettünk matekon ropit, amikor a kivonást tanultuk.)
Mi máskor cukrot ettünk. :)
Törlés