2015. május 1., péntek

Olvasás, kicsit másképp

Mi van akkor, ha egy-két tanítványotok közli, hogy őt nem érdekli az az olvasmány, amit éppen aznap kell feldolgozni? Persze, mondhatjuk, hogy ez van, ezt kell szeretni, vagy kitalálunk valami másat. Nekem támadt egy ötletem. Készítsen mindenki saját könyvet magának.
Még mielőtt valaki megrökönyödne, sietek gyorsan hozzátenni, hogy az elvárásaim szerintem megfelelőek a gyerekek életkori szintjéhez. Vagyis: A múlt héten péntekre mindenki megjelölt 3 témát, ami őt érdekli. A hétre az volt a feladat, hogy minden nap írjanak a füzetükbe (Az én könyvem a címe.) 5-5 mondatot egy témáról. Csütörtökön mindenki felolvasta az osztály előtt a saját kis alkotását. A jövő héten jön a 2. téma.

Jó volt látni, hogy mennyire figyelték társuk előadását, és elégedetten konstatálták, hogy ezt bizony ők is leírták. Úgy alakult ugyanis a helyzet, hogy sokan választották témául a pingvineket. Hogy kicsit megkönnyítsem a gyerekek dolgát, kerestem a Google segítségével egy olyan oldalt, ahol erről olvashatnak.




Egy Pinterest-es kalandozásom során jutottam el egy olyan oldalra, ahol interaktív képeket láttam. Megjelölték azt a külföldi oldalt, ahol bárki saját kis képes összeállítást készíthet, szöveggel, videóval, zenével, játékkal. 




Én is csináltam egyet, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Ez is egy lehetséges módja az olvasás megszerettetésének. Megtekinthető ITT.



A programban nem vagyok még túl jártas, nem tudom, hogy csak online lehet megnézni, mindenesetre lementeni még nem sikerült a gépemre. De rajta vagyok a témán. Sajnos ide is csak egy képet tudtam betenni, pedig biztosan lehet úgy, hogy itt is működjenek a gombok. (Ahol én rátaláltam, működik.) Ha valaki tudja, hogy hogy kellene ezt megfelelően csinálni, szívesen veszem, ha megosztja velem.


Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, látogassatok el az oldalra! 
Én biztosan többször fogom még használni egy-egy kis bemutatóhoz.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése