Két hónap telt el a tanévből, és akik rendszeres olvasóim, tudják, hogy szeptemberben szuperhősökként kezdtük meg a tanévet. Igazolványt készített minden kis diák, ahová naponta kapták a matricát a szuper teljesítmény után. Viszont a két hónap elég volt, hogy a lelkesedés alábbhagyjon, így újabb dolgot kellett kitalálnom.
Elhatároztam, hogy a szünetről visszajőve kalózokká válunk. Az osztály fele fiú, néhány lány is eléggé fiús beállítottságú, a lányos lányokat viszont elbolondítottam az ékszerekkel, amit ugye a kalózok zsákmányolnak.
A tervem most is az volt, hogy látható legyen a napi teljesítmény a tanteremben, de a gyerekeknél is legyen valami, amivel a szülők kapnak visszajelzést. A Pinterest volt most is a keresgélésem kiindulópontja. Számtalan ötletet találtam, ebből mentettem le és nyomtattam ki a nekem tetszőt.
A faliújságra készítettem egy kalózhajót. Mivel továbbra sem tudok rajzolni, kerestem néhány megoldást.
FORRÁS |
FORRÁS |
FORRÁS |
Aztán rátaláltam arra a videóra, ami alapján elkészült az enyém.
Kicsit eltértem a filmben látottaktól, mivel a hullámpapírom mérete adott volt, és bár van több nagy méretű is (1m x 2 m-es), pár centi miatt nem akartam azok közül egyet elvágni. Hátha egyszer valamihez pont arra lesz szükségem.
Kalózokat is könnyedén találtam, csak annyi volt a teendőm, hogy méretre igazítsam őket. Többféle figurát nyomtattam, mint ahányan vannak a gyerekek, hogy az utolsónak is legyen választási lehetősége. A legtöbb kalóz INNEN származik. (Mint kiderült, sok gyerek látta már azt a mesét, amiben ezek a mesefigurák szerepelnek. Így már csak nekem kellene valahol megtalálni őket.)
A kalózokat kinyomtattam, majd a kinyírt képeket lamináltam, hogy kitartson a tervezett időre. Tegnap vetettem be őket először. Hogy miért nem hétfőn, annak is megvolt az oka, de azt a következő bejegyzésben fogom elmesélni.
A kalózokat kinyomtattam, majd a kinyírt képeket lamináltam, hogy kitartson a tervezett időre. Tegnap vetettem be őket először. Hogy miért nem hétfőn, annak is megvolt az oka, de azt a következő bejegyzésben fogom elmesélni.
Végül minden elkészült, és felkerült a helyére.
Az igazolvány helyett most egy kalóztérképet kaptak a tanulók, amire minden nap felragaszthatnak egy-egy kis képdarabot, ha valamiben ügyesen helyt állnak. (Amellett, hogy felkerül a képük a hajóra.) Hetente fogjuk összesíteni, hogy kinek hány képrészletet sikerült gyűjtenie, amit aztán mindenki ajándékokra válthat.
FORRÁS |
HA tetszik az ötlet, készítsétek el ti is! Úgy látom, az osztályomnak bejön.
Jó tanulást, jó játékot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése