Az idén ismét Apáczais matematika tankönyvből tanítok (sajnos). Azért sajnos, mert a tanítványaimnak valahogy sok, nehéz. Legalábbis erre a következtetésre jutottam, az eltelt idő alatt. Persze a feladatok között nagyon sok olyan is akad, ami nekem tetszik, látom benne a játékosságot, de valahogy a gyerekek csak a tankönyvet látják, a sok-sok feladattal. Éppen ezért próbálom a tankönyv feladatait közelebb hozni a gyerekekhez.
Az egyik alkalommal a műveletek gyakorlásához egy dominós feladatot mutattak. A feladat szerint a számolást bármely dominóval kezdhetjük, mert mindegyik művelet eredménye egyenlő egy másik dominóra írt művelet első tagjával. Aztán jött a lehangolódásra okot adó mondat: Így írd a füzetedbe...
Itt aztán elveszíthette volna a játék a varázsát, de én másképp oldattam meg.
A könyvben sárga színnel jelölt feladatokat kinyomtattam, felnyírtam, majd minden tanuló húzott egy kártyát. Ezután kezdődött a játék: Egy kiválasztott tanuló kiment a táblához, megoldotta a nála található feladatot, majd bemondta az eredményt. Mindenki figyelt, hogy kinél van a folytatás. Így mozgással egybekötve mégis csak élvezetesebb volt. Annyira, hogy kérték, játsszunk még.
A kék színűeket kisebb méretben nyomtattam ki, amivel utána csapatokban játszottunk. Győzött az a csapat, aki elsőre rakta sorba a kártyákat.
Aztán véletlenül ma találtam hasonló játékos feladatokat nemcsak az összeadás, kivonás gyakorlására, hanem a szorzásra, osztásra is. Az a jó ezekben a feladatokban, hogy csak pár percet vesznek igénybe, így minden óra elején bevethetők.
FORRÁS |
Nyomtassátok ki, és játékra fel!
Jó tanulást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése