2017. június 12., hétfő

Origami nyuszi

A múlt hét előtt egy kis ajándékot, egy origami nyuszit kaptam az egyik tanítványomtól. A többi gyerek nagy érdeklődéssel nézte, ő pedig elmondta, hogy könnyű meghajtogatni, és szívesen megmutatja nekik, hogy hogyan is kell.  Akkor nem jutott rá idő, de megígértem neki, hogy majd a következő technikaórán elkészítjük.




Mutatta a táblánál, majd szorgalmasan járkált a gyerekek között, hogy ellenőrizze, sikerült-e mindenkinek az adott lépést meghajtania. Imádtam. Amúgy is egy tünemény, jólelkű, segítőkész kisfiú, de most új oldaláról ismertem meg. Látszott rajta, hogy mennyire komolyan veszi a feladatát, és örült, hogy mindenki rá figyelt, a gyerekek pedig tőle kérdezték, hogy jól csinálják-e. Kár, hogy most volt először ilyen alkalom, de a következő osztályomnál jobban odafigyelek majd, hogy a tanulók egymástól is tanulhassanak. 

Aztán mikor hazajöttem, gondoltam, gyorsan megmutatom nektek is a nyuszkókat, és elkezdtem olyan oldal után keresgélni, ahol fenn vannak a hajtogatás fázisai. Találtam egyet, de egy ponton eltért attól, ahogy Koppány magyarázta nekünk. Szerdán megbeszéltük, hogy másnapra viszek fényképezőgépet, és míg ő hajtogat, én fotózok. Aztán nem jött suliba, mert biciklivel borult egyet, és sajnos gipsz került a kezére. Pénteken viszont gipszes kézzel hajtogatott nekem egy nyuszit, hogy meg tudjam Nektek mutatni. Én mondtam, hogy csak magyarázzon, és valaki hajtogat, de ragaszkodott hozzá, hogy ő készítse el. Mit mondjak még? Továbbra is imádom, és sajnálom, hogy már csak egy hétig leszünk együtt. Aztán itthon észrevettem, hogy egy hajtást ellenkező oldalra végzett, mint amerre kellett volna. Ma azt a néhány lépést kijavította, így most nektek is meg tudom végre mutatni. 


És ez után a kicsit hosszúra nyúlt bevezető után jöjjenek a fotók: Négyzet alakú színes papír szükséges a hajtogatáshoz.














Munka közben, és a végeredmény:





Ha tetszik az ötlet, készítsétek el Ti is!

Jó kreatívkodást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése