2012. március 15., csütörtök

Tanulmányi munka értékelése

Számomra fontos a magatartás és a szorgalom értékelése, bár tudom, hogy mindenkit saját magához kell viszonyítani. Ezt is szem előtt tartom, de egy kis versengés szerintem nem árt senkinek, nem fog a személyisége pont ezért sérülni. 

Mióta tanítok, az első osztályosoknál a Tudás várába kell bejutni a gyerekeknek. Pontozó füzetbe jegyzem a munkájukra kapott pontokat, 10 piros után lépnek egyet. Az óvodai jelüket használom, mivel így sokkal tetszetősebb, mintha a nevük lenne egy kártyán. (Egyébként én a füzetekre, könyvekre is kérem az óvodai jelüket, mert amíg nem tudnak olvasni, így is tudnak segíteni a füzetek, könyvek kiosztásában.)
Van enyhe értelmi fogyatékos gyerekem is, illetve tanulási zavarokkal küzdők. Ők nem is abból a könyvből tanulnak, amiből a többiek. De ők is kapnak és kaptak tavaly is piros és fekete pontot is, és ők is haladtak a lépcsőn a Tudás vára felé. 

Többen már félévkor bejutottak a várba, ezért utána ők egy csigabiga hátán lépegettek tovább. Nagy izgalom volt számukra, amikor közöltem, hogy néhány gyereknek összegyűlt a piros pont, és lépni fognak. Amikor bejutottak a várba, hoztak fényképet, és kicseréltük az óvodai jelüket.



1 megjegyzés: