2012. március 25., vasárnap

Logikai feladatok

Amikor a két lányommal, anno gyesen voltam, rendszeresen jártunk könyvtárba. Nekik meséskönyveket kölcsönöztem, magamnak meg olyan könyveket amik a tanításhoz, illetve az elme köszörüléséhez voltak jók.
Egy ilyen alkalommal akadt kezembe többek között Grätzer József két könyve. Az egyik a Sicc, a másik pedig az Elmesport egy esztendőre.


Rengeteg könyvet néztem át, és rendszeresen kiírtam a számomra érdekesnek tartott feladatokat egy füzetbe, nem lévén még fénymásoló, pláne nem internet. Ezek közül szeretnék most egy feladatot megosztani veletek. Ha van kedvetek, próbáljátok megfejteni. 

Egy hét múlva teszem fel a megoldást. Ha tetszik, hozok még.

Tehát az 1. feladvány:
Dóra, Judit és Krisztina barátnők. Egyik Pesten, a másik Budán, a harmadik Érden lakik. Egyik angolt, másik németet, a harmadik franciát tanul. Judit és Kriszti nem tanul franciát, Judit nem lakik Budán, az érdi lány nem jár németre. Aki viszont Budán lakik, az ott tanul angolt. 
Ki hol lakik és milyen nyelvet tanul?        





3 megjegyzés:

  1. Az én tippem:

    Dóra érdi és franciát tanul.
    Judit pesti és németet tanul.
    Kriszta budai és angolt tanul.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom Bergamotthoz. Nagyon szeretem az ilyen feladványokat. Ugyanúgy készítettem hozzá négyzetrácsos táblicskát és kigolyóztam ;) Jöhet még :)

    VálaszTörlés
  3. Ugyanúgy mint a logikai rejtvényújságban szokott lenni - ez lemaradt :)

    VálaszTörlés